Spårval på Anderstorp

Bastian

Medlem
Gick med
13 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
Hej,

Ritade upp en spårvalsbeskrivning för Anderstorp. Länk: https://drive.google.com/drive/folders/1IW5DX13SyZATLPY-BNT6nl3wn1o9-6Jj?usp=sharing

Spårval är gul linje med ett streck för bromspunkt.

Efter rakan, bromsa vid 200-skylten, växla ner till tvåan och sväng efter 18 curbs (ca 10 meter?). Innan Mattson-kurvan finns det en liten ö med curbs som kan användas som svängpunkt. Efter Mattsson ska man hamna bredvid gruset efter curbsen. Sedan bromsa vid 100-skylten och åk som ett V genom Grand Prix-kurvan och Opelkurvan. Vid rakan innan Hansenkurvan, bromsa vid den andra ambulansgatan och sväng där nyasfalteringen tar slut. Sedan genom Karusellen ungefär 2 meter från curbsen på insidan. Inför Startkurvan finns det streck som märker ut startpositioner, sväng vid femte strecket? Sedan bromsa under lyset, tidig apex genom Södra kurvan och exit ungefär vid mitten av vita strecket efter curbsen ut mot flygrakan. Verkar det någorlunda bra?

Kör ni annorlunda, varför?
 

Bifogat

  • Hansen, Karusellen och Start.png
    Hansen, Karusellen och Start.png
    58.9 KB · Visningar: 66
  • Norra och Mattsson.png
    Norra och Mattsson.png
    38.3 KB · Visningar: 63
  • Opel.png
    Opel.png
    58.4 KB · Visningar: 59
  • Södra.png
    Södra.png
    51.9 KB · Visningar: 58
  • GP.png
    GP.png
    55.1 KB · Visningar: 32
Last edited:
Åker du 300,600 eller 1000 i det spåret?
 
Jag misstänkte att den frågan skulle komma. Jag kör 600, men jag nöjer mig med Wayne's 500-spår (vilket det nu är) :hihi
 
Först och främst så tror jag att svaret på frågan beror väldigt mycket på om du åker prick på varvrekordet, en sekund över, två sekunder över eller rent av tio sekunder över...? Alla dessa hastigheter kan omöjligt använda sig av exakt samma spår. För mig är det därför viktigare att fokusera på de grundläggande sakerna som lärs ut på diverse kurser. När farten och varvtiderna sedan kommer så hamnar du automatiskt på idealspåret.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top