Spårkänslig hoj

Allvarligt! det är ju en gammal skithoj. Jag har haft flera 80- talare och de hojarna beter sig så. Läskiga som fan att köra på dålig asfalt
Vill du ha bättre väghållning får du köpa en nyare hoj tyvär

Tack så mycket alla! Nu har jag lite mer kött på benen.

Nytt framdäck beställt. Blev ett Michelin Pilot Road 2. 120/70/17. Fått bra betyg av många hojåkare, och bra pris!

Anledningen till att jag köpte en "gammal skithoj" är för att jag vill ha något att övningsköra på, samt att inte behöva vara så jätterädd för att lägga ner den i första rödljuse. Sedan är RF modellerna väldigt pålitliga. Går i ur och skur. Sedan fattar jag med att en 90talare inte går att jämföra med en nyare hoj. Men det är uppenbart att något är fel på den hojen jag har nu, annars hade jag inte ställt frågan :) Och hade jag velat ha en R1a 2013 års modell så hade jag köpt det. :)

Tack så mycket alla för snabb respons. Uppskattas!

Last edited:
Rf:en är ingen dålig hoj. Allt handlar om hur inställt/slut allt är och det kan ju hända en del på 20 år :)
Körde en ur-blade till en början och det var inga problem alls. Efter ett tag blev jag tvungen att byta däck och sedan dess har jag bytt däck väldigt ofta :)

Min "gamla skithoj" beter sig inte alls så. Stadig och bra oavsett väglag, och den borde nog vara etter värre om det nu skulle ha med epoker att göra. Jag tror på felsök, inte hojbyte.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman