Om en MC spårar kan du i lite högre hastighet, typ från 50km/h och högre släppa styret och den går rakt fram. Av sig själv. Ja du kan ju reglera kursen med knäna och kroppen....fortfarande.
Det TS beskriver är som min Triumph Sprint RS var med lufttryck enligt manual. Jag var tvungen att motstyra genom kurvorna för så fort jag inte gjorde det, motstyrde genom hela kurvan, så rätade Sprint RS upp sig och ville gå rakt fram.
Tänkte en vår att det är så kallt ute (ca +3C) så om jag kör med lägre tryck i framdäcket (sänkte 0,2 bar från instruktion) så blir det varmt snabbare för bättre grepp.
Vet inte det blev bättre grepp men en sak märktes direkt.
Inget behov längre motstyra genom hela kurvan för den skulle svänga.
Räckte med motstyrning för starta svängen.
Hur en hoj beter sig beror på lufttryck i däcken och däckmodel, se nedan.
Min SV650S var väldigt nervös med de Metzeler som satt på när jag köpte den.
Jag lärde mig med tiden uppskatta att "den svängde bara jag tänkte".
Bytte till Dunlop Sportsmart(?). SV650S förändrades och blev "mycket stabilare" med samma luftryck som jag haft med Metzeler, dvs enligt manual.
På den tiden körde jag med lufttryck enligt hojtillverkarens manual .....