Spåra stulen hoj?

ZXR Ninja

Ninja ägare
Gick med
4 Aug 2005
Hoj
ZXR 750
Läste nyss på sporthoj att någon stackare blivit av med sin hoj, har en liten fundering på hur man skulle kunna spåra sin hoj om den blev stulen.
Dom flesta av oss har gamla mobiltelefoner som ligger och skräpar om man tar en sådan och sätter i ett kontant kort i den och kopplar den direkt till batteriet, sedan så borde man kunna hitta ett ställe på hojen där man kan gömma den.
Man kanske ska stänga av allt ljud på den så den inte börjar pipa av något jäkla reklam sms eller liknande.
Om man gör detta, borde det inte gå att spåra mobilen då?

det finns GPS larm men dom är ganska dyra

problemet med att ha en egen mobil liggande under kutsen är ju det att du måste ha tillstånd och rätt utr, det är inte det lättaste att spåra en mobil
:3freak

själv önskade jag att jag hade ett GPS larm på min

ZXR Ninja skrev:
Läste nyss på sporthoj att någon stackare blivit av med sin hoj, har en liten fundering på hur man skulle kunna spåra sin hoj om den blev stulen.
Dom flesta av oss har gamla mobiltelefoner som ligger och skräpar om man tar en sådan och sätter i ett kontant kort i den och kopplar den direkt till batteriet, sedan så borde man kunna hitta ett ställe på hojen där man kan gömma den.
Man kanske ska stänga av allt ljud på den så den inte börjar pipa av något jäkla reklam sms eller liknande.
Om man gör detta, borde det inte gå att spåra mobilen då?

Finns en ett GPS spårningssystem. Var ett företag i GBG som sålde det, kostade tydligen 200:- / månad. Verkar dock inte helt fel om man har en dyrare hoj.

3 har ju tex sitt "hittakompis". Där får du enkelt upp en karta med en ring där mobilen beräknas befinna sig inom. Problemet är ju att denna ring är runt 1km i diameter (iaf när jag testat)....kan finnas många garage på det området

Blanco skrev:
Guard systems har spårsändare..... http://www.guardsystems.se/

Precis, detta var dock något nytt:

"PositionGuard är den kompletta lösningen för dig som privatperson. PositionGuard är ett GPS/GPRS baserat system, som ger dig den information som du vill ha när du vill ha den. Tjänsten innebär att du när som helst kan logga in dig via vår hemsida på Internet med eget användarnamn och lösenord och hämta information, både historisk eller i real-tid."

Ruskigt bra, bara att surfa in & kolla läget med henne ju =)

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN