Spåra mobiltelefon!?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Vet ni om det finns någon sida där man kan spåra en mobiltelefon genom att knappa in numret?

oscar skrev:
Vet ni om det finns någon sida där man kan spåra en mobiltelefon genom att knappa in numret?

Är gumman ute och ränner? :7peta

Vad jag vet så är det bara polis och dylikt som får spåra utan godkännande ifrån den man spårar.

Joe Schmoe skrev:
Är gumman ute och ränner? :7peta

Vad jag vet så är det bara polis och dylikt som får spåra utan godkännande ifrån den man spårar.

Haha... eller.... HUR VET DU DET?? :mad:

ok!

har personen telia och friendfinder(tror jag det heter) så kan man söka via telias hemsida..

oscar skrev:

Telebolaget kan se vilket område en mobil befinner sig i och på vilken mast den är registrerad på och sedan vilken cell den befinner sig i. Genom att kolla effektåtgången under kommunikation mellan mast och telefon kan man bestämma på vilket avstånd från masten mobilen befinner sig.

Varje cell (en mast på tre celler i våra gsm-nät) har ett verkansoråde som utgår från masten med en vinkel på 120 grader.

Det kan gå att triangulera en telefon och på så vis bestämma exakt possition, vet dock inte exakt hur det fungerar.

Ring ditt telebolag och fråga om de kan hjälpa dig.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT