Spåra mobiltelefon avstängd?!

Vi hade lite utbildning om det i lumpen. Och de som höll i utbildningen hävdade att med rätt utrustning kan man lyssna av en avstängd telefon. Det enda sättet som man kan skydda sig mot avlyssning är att ta ut batteriet ur telefonen.

Med rätt utrustning går det att göra ofantligt mycket mer än vad "vanligt" folk tror. T.ex. kan man med hjälp av strålningen från en datorskärm sitta ett par hundra meter bort i en annan byggnad och se vad som visas på skärmen.
Det går även att ta sig in i en dator bara genom strömsladden!

Kan låta smått otroligt men det STÄMMER!

Klabbe85 skrev:
Det går även att ta sig in i en dator bara genom strömsladden!

Kan låta smått otroligt men det STÄMMER!

Haha, va?
Vad menas med "ta sig in", kunna fysiskt få in ett finger i chassit eller vadå?

Victor skrev:
Haha, va?
Vad menas med "ta sig in", kunna fysiskt få in ett finger i chassit eller vadå?

Ja fysiskt! :)

Man öppnar bara upp sladden och trycker in sig! :hihi

Nej men allvarligt. Det går att "hacka" sig in i en dator med hjälp av nätanslutningen! Kan dock inte beskriva hur, men de visade oss det!
Du måste dock ha "planterat" en sak i väguttaget!

Lite kul att folk sitter och hävdar bergsäkert att vissa saker är omöjligt när de inte har en aning om vad de snackar om!

Last edited:
Grabben, du är jävligt lättlurad. Jag skiter i om någon har visat dig hur man hackar sig in i en dator via nätkabeln, det går inte om inte både datorn och vägguttaget är preparerade i förväg.

Klabbe85 skrev:
Lite kul att folk sitter och hävdar bergsäkert att vissa saker är omöjligt när de inte har en aning om vad de snackar om!

Efter 8 år på Ericsson lär man sig lite mer än vad en hormonstinn fänrik kan trycka i dig under 9 månaders tid.

Klabbe85 skrev:
Jag har inte jobbat med någon form av telekommunikation men är ibland utrustad med ett sunt förnuft.
Låter det ens rimligt att styra avancerade processer i ett operativsystem med dom få möjligheterna man har via en nätsladd? Jag vill hemskt gärna bli motbevisad men först då tror jag något annat än att det är omöjligt.

Alex 6R skrev:
Hej. undrar en sak. Jag vet att man kan avlyssna mobiltelefoner som är avstängda hyffsat lätt om man är haj på det. Men jag vill veta om man kan spåra dem också då de är avstängda.

Kan polisen göra det, lr någon annan firma som är duktig på sådant??

alex
:argpådato

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...