Spåra däck från Reifenversand.com?

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
GSX-R1000, -03
Tjena
Beställde ett par däck från Reifenversand.com i måndags.

Fick ett mail i tisdags att paketet skickats samt ett "tracking number", där paketets fortsatta resa ska gå att följa.

Dock har det inte hänt ett dyft med leveransen sedan tisdags (då paketet gick iväg) enligt spårningsnumret. Detta, tillsammans med att DPD (som däcken skickas med) anger ca 3 dagars leveranstid till Sverige, har fått mig att undra om allt står rätt till med leveransen?

Har ringt posten i fredags e.m, men de kunde inte hjälpa mig eftersom de inte hittade något på spårningsnumret (men tyckte att det var konstigt att paketet inte anlänt samt registrerats i Sverige). Även mailat Reifenversand.com i fredags och frågat var däcken är, men inte fått något svar än.

Undrar därför hur det fungerat för er andra som beställt från Reifenversand.com?

Har era beställningar gått att följa till (och i) Sverige enligt spårningsnumret, eller har allt ”stått stilla” på DPD’s spårningssida och däcken ändå levererats?

Frågar så jag kan ta tag i eventuellt problemet så snabbt som möjligt, eftersom jag har lite "stress" med nya däck.

Endast detta går att läsa utifrån spårningsnumret hos DPD:

Datum • Uhrzeit------- Scannung ---------------------- Route • Tour
Depot • Ort ---------- Abliefernachweis Nummer -------- Land • PLZ Code
22.08.2006 • 17:44 ----- Einrollung -------------------- 0309 • 82
0157 • Wilnsdorf (DE) --------------------------------- SE • 97242 101
22.08.2006 • 22:07 ----- HUB-Durchlauf --------------- 0030 • 15
0015 • Unna (DE) ------------------------------------- SE • 97242 101

/ Mvh Erik i Luleå

Jag har inte försökt spåra däcken, men jag har beställt från dom innan och det har funkat skitbra. Dina däck kommer säkert när som helst. =)

Tycker tracking/kollinr funkar ganska dåligt. Oftast så står det typ "inlämnad, dortmund" i 5 dagar, sen helt plötsligt så knackar det på dörren och så har man fått paketet. Skulle tippa på att ditt paket kommer ganska snart.

Remo skrev:
2409992 Tjena
Beställde ett par däck från Reifenversand.com i måndags.

Fick ett mail i tisdags att paketet skickats samt ett "tracking number", där paketets fortsatta resa ska gå att följa.

Dock har det inte hänt ett dyft med leveransen sedan tisdags (då paketet gick iväg) enligt spårningsnumret. Detta, tillsammans med att DPD (som däcken skickas med) anger ca 3 dagars leveranstid till Sverige, har fått mig att undra om allt står rätt till med leveransen?

Har ringt posten i fredags e.m, men de kunde inte hjälpa mig eftersom de inte hittade något på spårningsnumret (men tyckte att det var konstigt att paketet inte anlänt samt registrerats i Sverige). Även mailat Reifenversand.com i fredags och frågat var däcken är, men inte fått något svar än.

Undrar därför hur det fungerat för er andra som beställt från Reifenversand.com?

Har era beställningar gått att följa till (och i) Sverige enligt spårningsnumret, eller har allt ”stått stilla” på DPD’s spårningssida och däcken ändå levererats?

Frågar så jag kan ta tag i eventuellt problemet så snabbt som möjligt, eftersom jag har lite "stress" med nya däck.

Endast detta går att läsa utifrån spårningsnumret hos DPD:

Datum • Uhrzeit------- Scannung ---------------------- Route • Tour
Depot • Ort ---------- Abliefernachweis Nummer -------- Land • PLZ Code
22.08.2006 • 17:44 ----- Einrollung -------------------- 0309 • 82
0157 • Wilnsdorf (DE) --------------------------------- SE • 97242 101
22.08.2006 • 22:07 ----- HUB-Durchlauf --------------- 0030 • 15
0015 • Unna (DE) ------------------------------------- SE • 97242 101

/ Mvh Erik i Luleå
Hej.
Har besällt från reifenversand tidigare och haft samma erfarenhet,
vid närmare efterforskning visade det sig att uppdateringen av
trackingnumber inte går så fort och att däcken funnits hos svenska
posten ett par dagar.
Hoppas du får däcken snart.
/Uffe

Har iofs inte beställt några däck, men det där med tracking funkar sådär... Fick info att min kolfiberpryl flugit från New York 2 dgr efter betalning, så långt allt väl, däremot fanns det aldrig nån info om att tullen satt och smekte den i 11 dar :huvet

Tänkte bara meddela att däcken från ReifenVersand anlände till Luleå i onsdags (så att ingen "skugga" faller över detta :tummenupp företag).

Leveranstiden blev alltså 8 dagar, och (Michelin Pilot Power) däcken var tillverkade v23-2006, samt frakten (för 2 st däck) blev ca 160 kr.

jag har samma problem.

Beställde 2 bakdäck och 1 framdäck som fanns på lager i fredags.
Tisdag förmiddag fanns däcken i malmö enligt Dpd's tracking.
Sen vette fan vad som har hänt. :confused: Jag som har ledig helg och ville köööra :mad:

RedEye skrev:
2426463 jag har samma problem.

Beställde 2 bakdäck och 1 framdäck som fanns på lager i fredags.
Tisdag förmiddag fanns däcken i malmö enligt Dpd's tracking.
Sen vette fan vad som har hänt. :confused: Jag som har ledig helg och ville köööra :mad:

Här ser du (ännu i alla fall) trackinglistan för min däckbeställning (dock står det inte Luleå någonstans):
http://extranet.dpd.de/cgi-bin/delistrack?typ=1&lang=de&pknr=15783765471

Det 11-siffriga trackingnumret har en liten 2:a på slutet (som syns i rubriken överst på sidan).

Om du använder alla 12 siffror (dvs sista 2:an oxå), så ska du kunna kolla paketets väg i Sverige på postens hemsida.

Edit: Menade (såklart) att du kan prova göra samma sak med ditt trackingnummer. :tungan

Last edited:
Det är inte alltid Posten blir inblandad utan det händer att sånt går via diverse speditionsföretag fram till mottagaren. Typ när man beställer någon MC-del från t ex Connecticut i USA och får brev från Schenker att paketet finns att hämta där. Sällan eller aldrig har de paketen varit föremål för någon förtullning heller.

Har efter några samtal med svenska posten och tullen i malmö fått reda på att mina däck är spårlöst försvunna.

Det enda som alla är överrens om är att däcken fanns för tulldeklaration i malmö i tisdags. Sedan vet ingen vart dom har tagit vägen tydligen.

Ang. Reifenversand så har dom ju iallafall gjort sitt jobb vad gäller att dra pengar och skicka däcken så det kan man väl inte klaga allt för mycket på. :näsblod
Synd bara att tullen eller posten eller vem fan det nu är har slarvat bort däcken. Fast posten skulle iallafall återbetala mina pengar så det är ju bra...

RedEye skrev:
2435568 Har efter några samtal med svenska posten och tullen i malmö fått reda på att mina däck är spårlöst försvunna.

Det enda som alla är överrens om är att däcken fanns för tulldeklaration i malmö i tisdags. Sedan vet ingen vart dom har tagit vägen tydligen.

Ang. Reifenversand så har dom ju iallafall gjort sitt jobb vad gäller att dra pengar och skicka däcken så det kan man väl inte klaga allt för mycket på. :näsblod
Synd bara att tullen eller posten eller vem fan det nu är har slarvat bort däcken. Fast posten skulle iallafall återbetala mina pengar så det är ju bra...

Däcken från Reifenversand körs ju ut till dörren, kan ju vara så att nån helt enkelt snodde däcken när de stod där eller kom och skrev på i ditt namn...

EDIT: Fan, såg att du inte bodde i Malmö så jag antar att de kommit bort på vägen norrut?

Har också beställt från Reifenversand, trackinginfo (DPD) var lite förvirrande, från Wilnsdorf, Tyskland till Malmö till Segeltorp, sen tillbaks till Malmö??? När jag matade in trackingnumret i Postens sökfunktion så låg det hos mitt postombud idag efter att dom försökt leverera hem (fattar dom inte att folk är på jobbet på dagarna). Leveranstid 3 dagar, inte illa.

imaster skrev:
2437396 Däcken från Reifenversand körs ju ut till dörren, kan ju vara så att nån helt enkelt snodde däcken när de stod där eller kom och skrev på i ditt namn...

EDIT: Fan, såg att du inte bodde i Malmö så jag antar att de kommit bort på vägen norrut?

Nej precis.. jag är inte dansk. :)
Fast nu har dom dykt upp och anlänt till sundsvall.. tog bara 2 veckor allt som allt. :tummenupp :D

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP