Spärrnyckel för bits endast - finns det?

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Ibland är det lite trångt vilket betyder att hylsan man sätter mellan bits och spärrnyckeln bygger för mkt och man kommer inte åt.
Finns det spärrnycklar gjorda för endast bits?

Om du kan handla på Ahlsell så här dom ironside bitshylsnyckel som inte kostar så mycket.

Skickat från min SM-G398FN via Tapatalk

Kolla Swedol

Köpte själv nyligen en sån här:
503081.png
Vete sjutton riktigt vad jag ska ha den till. Men kändes som att den kommer vara värd sin vikt i guld den dag behovet väl uppstår.

Någon som vet om det finns att köpa bits med låg profil, dvs bits som är kortare än vanliga bits. Eller ska jag kapa dem på mitten?

En annan bra pryl är vinkelväxeln. Använder sådan själv när det skall monteras kamaxelöverfall där det är trångt och eländigt. Slutdragningen görs manuellt.

Tack för tipsen, det blir nog en sväng inom Swedol nästa gång jag har vägarna förbi.
Bifogar det trånga måttet på bild och det är 6-kant-skruv som ska bytas till kupol med torx

1618680233216.png

Gillar dom små, enklare desto bättre och tror jag har någon utan hylsa också för maximal (min..?) slim fit. Förmodligen valfr Lidl, Jula och andra gubbdagis. Stod precis o brotta i en 6x70 i ett skåp som var millimetern för stor till monsterpluggen jag dundrat i lättbetong. Hade inte en suck med lång mejsel men denna funka flott med bra tumtryck utan spärr eller release ivägen.

20210418-154139.jpg

Dom borde även märka upp plockepinnmöbler med hur många bög dom är att skruva ihop/upp ?

Jag har använt sån här ett par gånger.

De här är kanon. Borde gå att få tag på hos alla mer välsorterade järnhandlare.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman