Spärrad sida??

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Försöker komma in på en sida för att sitta och kolla på valpar, fungerar hemma, men inte när jag sitter på skolans nätverk.

Finns det något sätt som gör att jag kan komma runt den eventuella spärren och ändå se valparna från skolan?

Undrar vad det e för valpar hon ska titta på kan det va nakenhundar:va
Låter lite som en sida man inte ska vara på:D E nog en anledning att skolans nät blockar den:D

En privat sida med livekamera på deras nyfödda valpar. Vill inte lägga ut adressen.

Ok, annledningen till att jag fråga adressen är för att kolla ifall det funkar härifrån (på så sätt kan man avgöra ifall det är något fel/spärr från där du sitter eller ifall sidan har blivit lösenordsskyddad).

Det bäste i detta fall är nog att kolla med de som driver sidan, ifall de har lösenordsskyddat den.

//Gorgamel

Den är lösenordsskyddad.

Sitter på mitt mobila bredband just nu, och då kommer jag in på sidan och kan se. Men när jag kopplar upp mig på skolans bredband så vill den inte alls...

Finns skolnätverk som inte accepterar att man gör fritidsaktiviteter via deras nätverk, kanske är något sånt. Kom ihåg min skoltid, då var blocket och hotmail strängt förbjudet :(

Det spelar ju knappast nån roll :va
Han kommer ju inte åt valparna från skolan, det är ju inte valpsiten som blockar honom, det är ju skolan.
Det är väl till att sätta upp en egen proxy hemma och surfa via den.
En väldigt lätt beskrivning: http://blogs.techrepublic.com.com/security/?p=421

På mitt jobb så har vi också några sidor som är spärrade (tillex blocket och facebook), men ifall jag laddar in sidan via pimpmyip.org så kommer iallafall jag åt dem.
Dock inte garanterat att det löser detta problem men...

Jag vill kunna se på Later With Jools Holland på hans sida. Men det vill in funka för att jag har svensk ip. Provade de där länkarna som skrivits tidigare i tråden men då vill de att jag ska uppdatera senaste JavaScript som jag redan har.
Finns det något annat sätt så man kan kolla showerna?

http://www.bbc.co.uk/programmes/b006ml0l

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...