Spärra nummer för inkommande samtal?

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Jag skulle vilja spärra ett nummer för inkommande samtal och sms till min mobil.
Kan man göra det, och i så fall, kan jag göra det själv genom mobilen?

Hilfe bitte :)

Det är alltså ett nummer som inte ska få ringa till dig?

Jag vet inte om man kan göra så, men man kan ju alltid lägga till en profil för just det nummret med helt tyst ringsignal och utan vibb om det bara är för att slippa bli störd, sen att det syns i listan för missade samtal är en annan sak.

Edit, kolla med din operatör, du vill tydligen slippa helt.

Det är alltså ett nummer som inte ska få ringa till dig?

Jag vet inte om man kan göra så, men man kan ju alltid lägga till en profil för just det nummret med helt tyst ringsignal och utan vibb om det bara är för att slippa bli störd, sen att det syns i listan för missade samtal är en annan sak.

Edit, kolla med din operatör, du vill tydligen slippa helt.

Stämmer bra att det är ett nummer jag helt vill slippa inkommande trafik från. Både röst och text. Det där med att fixa en egen profil för det numret har jag inte tänkt på. Bättre än inget så länge iaf :) Tack för att du väckte min lite mossiga hjärna såhär på kvällskvisten :tummenupp

Får bli ett samtal till tele2s kundtjänst imorn och höra vad de säger om saken.

Vad har du för telefon? Jag har en app till min Nokia N95 som kan spärra samtal från vissa nummer. Har dock inte testat den än. Blacklist tror jag den heter. Kolla om du har nått sånt du kan tanka ner. :tummenupp

Alla mobiler jag har haft har haft en lista för tillåtna/blockade samtal. Ringer nån från ett icke tillåtet nummer blir det upptaget direkt hos dom. Fast sms blockas ju inte iofs. Och det går ju alltid att ringa från skyddat nummer, eller från nån annans mobil :gnissla

Om jag inte minns fel så har jag för mig att det var C.Barrow som hade nåt dilemma med att "lagom kramgo" inte alltid var bara lagom kramgo...:D

Vem har du nu lämnat ut numret till ?? :hihi

Om du har en samsung så är det bara att lägga till numret på din reject list, funkar kanon :tummenupp

Annars kan du spara numret som "SVARA INTE!!", även det funkar bra :tummenupp

Det är en kompis som har berättat att det funkar :rolleyes:

Om du har en samsung så är det bara att lägga till numret på din reject list, funkar kanon :tummenupp

Annars kan du spara numret som "SVARA INTE!!", även det funkar bra :tummenupp

Det är en kompis som har berättat att det funkar :rolleyes:
Fan va bra! Har en "polare" som jag inte orkar be dra åt helvete men han ringer på myko jävla tider och tycker man ska skjutsa honom både hit och dit utan vettig erättning eller dega en dag hemma hos honom för att sen skjuta honom till jobbet. eller komma på han b fester (vist de e ett alternativ, om tvn skulle gå sönder..)

Om det är ett risigt ligg du vill ducka så är det bättre att vara totalt ryggradslös. Svara och säg att du har hittat Jesus och tänker flytta till en liten religiös koloni i Gävle.

man undrar vad det är som gör att de har gått så långt att du inte vill svara osv....

smittat någon...?

Spara numret som "Svara inte!" (som ngn tidigare skrev) och en schysst ringsignal och sen låta skiten ringa :D eller Röd lur är rätt rolig knapp också, väldigt användbart. Ev skaffa nytt nummer, funkar också hyfsat !
Rätt efterblivet dock om det fortfarande inte finns någon "blockera"-funktion hos operatören, eller inbyggt i telefonen , ungefär som på MSN.

Last edited:
Vad har du för telefon? Jag har en app till min Nokia N95 som kan spärra samtal från vissa nummer. Har dock inte testat den än. Blacklist tror jag den heter. Kolla om du har nått sånt du kan tanka ner. :tummenupp

Har en SE w902. Skall kolla upp om det finns något liknande program till min telefon :tummenupp

Har du doppat snorren i "Magdalena-gul-blend-40-års-kris" ? :hihi

:hihi Nejdå, riktigt så illa är det inte.

:rofl Nu känner jag mig som en medbrottsling helt plötsligt :D

Barrow, du vet vad vi har sagt om sånt där! Snart har du hela släkten efter dig i värsta fall också...

Tror det är lugnt vad det gäller släkten i just det här fallet ;)

Alla mobiler jag har haft har haft en lista för tillåtna/blockade samtal. Ringer nån från ett icke tillåtet nummer blir det upptaget direkt hos dom. Fast sms blockas ju inte iofs. Och det går ju alltid att ringa från skyddat nummer, eller från nån annans mobil :gnissla

Jag har ingen sån lista i min telefon :(

Om jag inte minns fel så har jag för mig att det var C.Barrow som hade nåt dilemma med att "lagom kramgo" inte alltid var bara lagom kramgo...:D

Vem har du nu lämnat ut numret till ?? :hihi

Mohaha, jo, några nitlotter har det väl blivit kanske :gnissla

Last edited:
Om det är ett risigt ligg du vill ducka så är det bättre att vara totalt ryggradslös. Svara och säg att du har hittat Jesus och tänker flytta till en liten religiös koloni i Gävle.

Det värsta är att det bara lugnar ner sig för ett kort tag om man ber henne flyga å fara, sen är det igång igen. Är nu sista två veckorna som det blivit lite väl mycket, nästan maniskt.

man undrar vad det är som gör att de har gått så långt att du inte vill svara osv....

smittat någon...?

Nej, jag har inte smittat någon, inte ens med en förkylning :)

Börjar bli jobbigt att ha 10 sms och fyra missade samtal när man vaknar eller när man slutar jobbet och kollar telefonen...

Spara numret som "Svara inte!" (som ngn tidigare skrev) och en schysst ringsignal och sen låta skiten ringa :D eller Röd lur är rätt rolig knapp också, väldigt användbart. Ev skaffa nytt nummer, funkar också hyfsat !
Rätt efterblivet dock om det fortfarande inte finns någon "blockera"-funktion hos operatören, eller inbyggt i telefonen , ungefär som på MSN.

Jag har skapat en egen profil för det numret nu eller vad man ska säga så att telefonen iaf inte ger något ljud ifrån sig när det ringer eller kommer sms från det numret :)

Det dumma med SE är att man får göra en "tillåta-lista" över kontakter som man vill få samtal av.
Tar ju tyvärr en stund.

Hur går man till väga för att skapa en sådan lista? Jag är inte så sjukt insatt i allt det där, men om det tar en stund att fixa till så gör det mig inget iaf :)

Last edited:
Hur går man till väga för att skapa en sådan lista? Jag är inte så sjukt insatt i allt det där, men om det tar en stund att fixa till så gör det mig inget iaf :)

Ska kolla,una momento....
Du går in i inställningar,samtal,hantera samtal,tillåta samtal,från lista.
Där får du skapa en lista.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...