Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Och med det menar du?zx6rman skrev:Hej, e de nån som vet hur man spärrar en internet sida så ingen kommer in på den, helst med nån kod eller nått???
de va så jag mena ja, går det???frankof skrev:Och med det menar du?
Har du en sida du vill lägga lösen på?
Ligger det en sida på nätet du inte vill att någon vid din dator inte skall kunna öppna?
Vilket av dom är detzx6rman skrev:de va så jag mena ja, går det???
Lucky9 skrev:Äh, det är väl bara att fulhacka lite.
Om det är en sida som du vill att din tjej eller ungar inte ska kunna surfa till är det bara att leta upp en fil som heter "hosts" på din dator.
Det ligger nånstans i windows-katalogen.
Öppna den med notepad och skriv in exempelvis:
127.0.0.1 www.sidasominteskavaratillgänglig.se
Stäng filen och testa att surfa dit.
Kan med fördel även användas på jobbet... Men då så här:
213.88.151.196 www.aftonbladet.se
Inte svårt att knäcka eller gå runt men ett enkelt sätt om användaren inte är alltför kunnig/kreativ.
/Lucky9
Ursäkta om jag är otydlig, men jag är inte så data kunnig. Jag vill alltså spärra en viss sida, så ingen kan gå in på den ifrån min dator, behöver inte vara nå avanserat, testa dina länkar men jag fatta zero av dom, men tack ändåfrankof skrev:Vilket av dom är detär det din sida du vill lägga lösen på?
Det lösas bäst och garanterad säkrast med något serverside språk (asp, php osv..)
Du kan även testa med javascript, men det är inte så verst säker, fast dety kanske inte gör någor, det är väl inte försvarshemmligheter som skall skyddas?
http://www.tiger.se/dok/lasen.htm väldigt enkelt.
http://www.tiger.se/dok/lasen1.html lite jobbigare
Om du menade att sidan inte skall visas på din dator ger du den ett lokalt ip i hosts-filen.
Precis vad jag leta efter, tusen tackOzzian skrev:I det InternetExplorer jag har så kan man via "hjälpfliken", klicka på "innehåll & index".
Skriv in ordet "behörighet" i sökfältet och klicka på rubriken: "behörighet, Internet-innehåll"
Där förklas det hur du kan tillåta resp spärra vissa sidor.
Har aldrig använt det själv men hoppas att det ska hjälpa dej.
Vad "Frankof" troligen menade med länkarna är när du har en egen hemsida som du vill lösenordsskydda så att inte obehöriga kan komma in på den.
frankof skrev:Om du går vidare med "Lucky9"s beskrivning, så hittar du "hosts" (lägg merke till att den inte har någon filändelse) i "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc" den kan vara dold och skrivskyddat.
Gör en hosts-fil dåOzzian skrev:Om man kan göra som ni beskriver vore ju det kanon, tyvärr funkar det inte hos mej.
Jag kör W98SE, kan inte hitta filen "Hosts" på det ställe du beskriver.
Via sök så hittar jag en fil som heter hosts.sam som säger sej kunna göra de saker du beskriver.
Jag har gjort som det står där (samma som ni beskrivit) men det funkar inte![]()
Har jag fel opsystem eller är det något mer jag måste göra, t,ex skriva in en ip-adress?
vadå fungerar inte? vad menar du? kör du med notepad?Ozzian skrev:Jag förstår principen, men hur skapar jag en textfil utan filändelse?
Visst, jag kan ta bort filändelsen manuellt men då blir det en okänd filtyp och den fungerar ändå inte, tyvärr.

NP, du frågar väl inte för att vara elak?Ozzian skrev:Okej frankof, allt är löst.
Dels så ligger min hosts.sam i windowsmappen rätt & slätt (inte i driversmappen) och dels så startade jag inte om datorn![]()
Jag använde faktiskt notepad (ger *.txt filer), Word filer heter ju *.Doc![]()
Taxåmycket, ledsen att jag "terrade" dej men har jag fått "korn" på nått så vill jag gärna veta hur det funkar![]()
![]()
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller