Spärra av vägen med rep? -Runt Rosenhill...

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Fredde på VTR-forumet ( http://vtr.nu/ ) uppmärksammade mig idag på en artikel i lokalblaskan "Mitt i Botkyrka/Salem".

Verkar som en del boende kring Bulten och även kring vägen ner mot Mörköfärjan börjat "ruttna" ordentligt.. :död

Om man håller ett öga på trådar här, både kring "Boge" och nu "Bulten", känns det som om tålamodet nu börjar tryta rejält bland dom boende kring några av Tokholms mesta hojvägar.

Hoppas ingen av dom boende flipprar ur totalt....eller att någon myndighet slår till med den Tüska Stilen, dvs förbjuda just MC på vissa vägavsnitt under tex helger och kvällar... :gnissla

Tog mig friheten göra några bilder av aktuell artikel, hoppas "Mitt i Botkyrka/Salem" har överseende med det...

/B
 

Bifogat

  • grodinge01.jpg
    grodinge01.jpg
    136.1 KB · Visningar: 184
  • grodinge02.jpg
    grodinge02.jpg
    134.3 KB · Visningar: 233
  • grodinge03.jpg
    grodinge03.jpg
    138.3 KB · Visningar: 166
  • grodinge04.jpg
    grodinge04.jpg
    103.7 KB · Visningar: 177

DEEMON

?
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Malaysia/Sepang
Hoj
Flera men bara Hondor
Fredde på VTR-forumet ( http://vtr.nu/ ) uppmärksammade mig idag på en artikel i lokalblaskan "Mitt i Botkyrka/Salem".

Verkar som en del boende kring Bulten och även kring vägen ner mot Mörköfärjan börjat "ruttna" ordentligt.. :död

Om man håller ett öga på trådar här, både kring "Boge" och nu "Bulten", känns det som om tålamodet nu börjar tryta rejält bland dom boende kring några av Tokholms mesta hojvägar.

Hoppas ingen av dom boende flipprar ur totalt....eller att någon myndighet slår till med den Tüska Stilen, dvs förbjuda just MC på vissa vägavsnitt under tex helger och kvällar... :gnissla

Tog mig friheten göra några bilder av aktuell artikel, hoppas "Mitt i Botkyrka/Salem" har överseende med det...

/B

Vill veta vilken husägare som spred ut grus:pangihuve
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Jag ska släppa ut älgar framför bilar som kör för fort...

Måste räknas som vållande till kroppskada eller liknande att medvetet orsaka av åkningar/trafik olyckor :gnissla

Konstigt att folk inte sätter upp medborgar garden mot annan typ av kriminalitet än trafik förselser:confused:

Förstår dock att det inte kan vara nån höjdare att ha sån trafik utanför husknuten men och andra sidan så får man kanske undersöka området dit man flyttar. Kanske sjunker bostadspriserna och vi hoj tolleranta kan köpa oss ett billigt boende precis intill favorit banan:tummenupp

(känner mig ganska oskyldig då jag bar kört bulten 1 ggn totti)
 
Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Måste räknas som vållande till kroppskada eller liknande att medvetet orsaka av åkningar/trafik olyckor :gnissla

Konstigt att folk inte sätter upp medborgar garden mot annan typ av kriminalitet än trafik förselser:confused:

Förstår dock att det inte kan vara nån höjdare att ha sån trafik utanför husknuten men och andra sidan så får man kanske undersöka området dit man flyttar. Kanske sjunker bostadspriserna och vi hoj tolleranta kan köpa oss ett billigt boende precis intill favorit banan:tummenupp

(känner mig ganska oskyldig då jag bar kört bulten 1 ggn totti)

Nä, lär inte vara direkt lagligt att medvetet orsaka en trafikolycka. Hoppas folk tar sig en extra funderare innan dom kanske gör något korkat.

Medborgargarden, finns ett och annat sådant i Sverige, mest känd är väl "Sheriffen i Ryd" och hans skyddsgarde ( http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_12344465.asp ), vet dock inte om just dom även sysslar med att stävja trafikbrott... :tungan

Välja vart man bor, jo, det är väl en klassiker, flytta till Bromma, sedan gnälla på flyget, flytta in till Hornsgatan, sedan gnälla på trafiken, men å andra sidan så var det för 15 år sedan, i jämförelse med idag, i det närmsta öde på Rosenhill, Slingerbulten, Mörkövägen vad det gäller hojar.

/B
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Välja vart man bor, jo, det är väl en klassiker, flytta till Bromma, sedan gnälla på flyget, flytta in till Hornsgatan, sedan gnälla på trafiken, men å andra sidan så var det för 15 år sedan, i jämförelse med idag, i det närmsta öde på Rosenhill, Slingerbulten, Mörkövägen vad det gäller hojar.
Å varför ska vår bristande hänsyn tvinga folk att flytta, egentligen? :va Ingen, i vart fall väldigt få, skulle väl bli så glada om grannen började provskjuta haubits åt Bofors, eller träna hangarschäfrar med dåliga staket...
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Citat:
Inskickat av benkar
Välja vart man bor, jo, det är väl en klassiker, flytta till Bromma, sedan gnälla på flyget, flytta in till Hornsgatan, sedan gnälla på trafiken, men å andra sidan så var det för 15 år sedan, i jämförelse med idag, i det närmsta öde på Rosenhill, Slingerbulten, Mörkövägen vad det gäller hojar.


Å varför ska vår bristande hänsyn tvinga folk att flytta, egentligen? :va Ingen, i vart fall väldigt få, skulle väl bli så glada om grannen började provskjuta haubits åt Bofors, eller träna hangarschäfrar med dåliga staket...

JAG anser inte att någon ska behöva flytta, eller skylla sig själv för att dom bor där dom bor, den livliga hojtrafiken har som skrivet kommit till området/vägarna på senare år.

/B
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Citat:JAG anser inte att någon ska behöva flytta, eller skylla sig själv för att dom bor där dom bor, den livliga hojtrafiken har som skrivet kommit till området/vägarna på senare år.
Jag vet, det var bara ett generellt "svar" mot alla som tycker att dom som klagar över att dom råkade bosätta sig vid en bana :va borde flytta därifrån :tummenupp
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Tar mig friheten backa i tiden, i början av 90-talet, och nästan ända fram till slutet av 90-talet, så var det minst sagt ovanligt att man mötte andra hojar på småvägarna om man kom norr om Brottby, eller söder/väster om Rosenhill, (och Rosenhill var inte mycket till fik på den tiden, man kunde vara glad om man fick en kopp surt kaffe och en halvseg kanelbulle) och var då ändå ute och körde väldigt ofta och vi var ofta grupper uppåt 15 hojar som höll ett "väl inspirerat tempo", sällan några problem.

Numera är det fler som bor bofast "ute på landet", fler bilar på småvägarna, fler som är ute med häst, på cykel, samt stora mängder hojåkare som hittat ut på småvägarna runt stan, börjar helt enket bli trafikstockning på småvägarna, så en naturlig följd är väl att boende, sommasrtugeboende osv börjar bli lite irriterade när det kommer mycket hojar, antingen kommer dom fort, eller så är det mer långsamma glidare, som däremot ofta bullar rätt mycket.

Är väl helt enkelt mängden hojar på vägarna som fått folk kring tex Rosenhill, Mörkö, Tungelsta, Bogesund osv att "ruttna", fort och bullrigt var det även tidigare, men betydligt färre hojar på vägarna bakåt i tiden.

/B
 

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
Tar mig friheten backa i tiden, i början av 90-talet, och nästan ända fram till slutet av 90-talet, så var det minst sagt ovanligt att man mötte andra hojar på småvägarna om man kom norr om Brottby, eller söder/väster om Rosenhill, (och Rosenhill var inte mycket till fik på den tiden, man kunde vara glad om man fick en kopp surt kaffe och en halvseg kanelbulle) och var då ändå ute och körde väldigt ofta och vi var ofta grupper uppåt 15 hojar som höll ett "väl inspirerat tempo", sällan några problem.

Numera är det fler som bor bofast "ute på landet", fler bilar på småvägarna, fler som är ute med häst, på cykel, samt stora mängder hojåkare som hittat ut på småvägarna runt stan, börjar helt enket bli trafikstockning på småvägarna, så en naturlig följd är väl att boende, sommasrtugeboende osv börjar bli lite irriterade när det kommer mycket hojar, antingen kommer dom fort, eller så är det mer långsamma glidare, som däremot ofta bullar rätt mycket.

Är väl helt enkelt mängden hojar på vägarna som fått folk kring tex Rosenhill, Mörkö, Tungelsta, Bogesund osv att "ruttna", fort och bullrigt var det även tidigare, men betydligt färre hojar på vägarna bakåt i tiden.

/B

Förut var det tung trafik på vägen som det gnälldes om, när det gick lastbilar i samma stora antal. Dom var också helt livsfarliga och störde/bullrade. Även hästtransporterna som gick förbi ganska ofta smågnälldes det om, så det här är inget nytt under solen. Vart man bor väljer man som sagt. Själv har jag valt att bo LÅNGT från vägen för att slippa oroa mig för att ungarna ska bli ihjälkörda.
Det är lite lustigt ändå hur poliserna kan lägga ner så stora resurser på just hojjakt när det enligt polisens uppskattning åker omkring ca 2000 personer varje dag bara i stockholm som är drog/alkoholpåverkade. Jag är inte ett dugg orolig när jag är ute och går för att en hoj ska köra över mig på övergångstället, men det händer OFTA att bilförare försöker. Ser OFTA bilförare som garanterat är påverkade av något i trafiken, men vad händer om nån ringer och berättar det för polisen??? Dom svarar alltid att det är för långt bort eller så har dom ingen bil att skicka. Det är m.a.o mindre farligt att köra bil på fyllan än att stå och hänga vid skogis en onsdagkväll. Jag vet iaf att många förlorat sina nära och kära p.g.a fyllstyrningar. Men jag har aldrig hört om nån (gående)som blivit ihjälkörd av motorcykel. Ska nog googla lite på det känner jag, spännade och se hur många det är, för det hamnar ju inte i tidningarna direkt.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ser OFTA bilförare som garanterat är påverkade av något i trafiken, men vad händer om nån ringer och berättar det för polisen??? Dom svarar alltid att det är för långt bort eller så har dom ingen bil att skicka.
Jag har ringt polisen om misstänkta rattfyllon tre ggr, två ggr fick jag skugga den misstänkte tills 2 respektive 3 polisbilar stoppade den misstänkte, den tredje gången skulle dom ta tag i det, men jag behövde inte följa efter.
Så jag skulle nog säga att dom var ganska handlingskraftiga!
Men visst, det här var i stockholmsregionen, skulle man ringa från Äppelbo i Dalarna en fredagskväll så finns det 2 patruller i hela Dalarna, dom har nog annat för sig, framför allt är dom oftast långt bort som sagt.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Till att börja med kanske vi kunde komma överens om att dra om den officiella Bulten med start längre från Tungelsta. Som det är nu är det många som laddar geno det lilla bostadsområde precis i början (Är det Tungelsta månne?) och likaså från Rosenhillhållet.. Håller man ner precis där det är hus så kanske vi kan köra med fri fart tio år till där (nu får vi ju ny asfalt också).

Vid ingående snack med polisen på Bulten i våras så fick vi kommentaren "det är en bra sträcka att gasa på iaf, bättre att ni kör här än på Sveavägen".

Personligen tror jag att en motorbana i Sthlm skulle lösa enorma delar av problemet. Dags för en Akra-parad kanske? Visa hur stort intresset är!

Egentligen är det inte konstigt.. De som råkar bo precis vid vägen mitt i skogen få fan skylla sig själva. De som bor i början/slutet kan vi pleasa lätt genom att bara håla igen lite precis där.. Det är opinionen som är farlig för oss, inte den griniga kärringen på krönet!
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top