Spännet på handskarna - använder du dom?

Använder du spännet på handskarna?

• Antal röstningar
    0

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
På dom allra flesta mc-handskarna finns det ett spänne så att man kan sätta ihop dom. Påminner lite om ett senilsnöre man har på glasögon.

Använder du spännet, isf, till vad?

Bifogat

• svartgra.jpg
    svartgra.jpg
    46.6 KB · Visningar: 99
Ev för att tugga på...

är inte det bara till för att hålla ihop dom i affären? =D

Har inget på mina nu, men på förra använde jag det till magnetnyckeln till garageporten, saknar öglan hårt :gråta

Det har faktiskt hänt att jag använd spännet för att hänga upp handskarna på tork. :seniltork

Hmm, jag trodde det handlade om ett annat spänne och röstade... så en 1:a skall då vara en 4:a.

Det spännet är bra att hänga fast handskarna i intimsmyckena med så man inte tappar bort hanskarna när man strosar runt på nudiststranden.

Spänne? Är inte just det där en ögla och sedan är det en karbinhake på den andra handsken? :va

Spänne? Är inte just det där en ögla och sedan är det en karbinhake på den andra handsken? :va

Njae, på mina är där iaf en rem, en ögla och kardborre på remmen, så jag antar att den är till för att knäppa ihop. ;) Men där är nog en karbinhake också, nu när du säger det.

Njae, på mina är där iaf en rem, en ögla och kardborre på remmen, så jag antar att den är till för att knäppa ihop. ;) Men där är nog en karbinhake också, nu när du säger det.

Det var den jag trodde menades men kollar man första inlägget så handlar det om just karbinhaken och ögglan som handskarna sitter ihopknäppta med i butiken.

Det var den jag trodde menades men kollar man första inlägget så handlar det om just karbinhaken och ögglan som handskarna sitter ihopknäppta med i butiken.

Men vafan, Mark får lära sig att använda rätt ordval! Spänne är för mig den där remmen....

Det som menas i så fall heter ju ögla och karbinhake, som du skriver. Han kunde iaf ha lagt till "plast" så hade man kanske fattat. :D

Men vafan, Mark får lära sig att använda rätt ordval! Spänne är för mig den där remmen....

Det som menas i så fall heter ju ögla och karbinhake, som du skriver. Han kunde iaf ha lagt till "plast" så hade man kanske fattat. :D

För helvete, jag gjorde ju tom. en BILD med en RÖD cirkel på så att tom. ett kisokmongo skulle förstå vad jag menar :mad:

I fortsättningen ska jag försöka göra en instruktionsfilm oxå :tungan

För helvete, jag gjorde ju tom. en BILD med en RÖD cirkel på så att tom. ett kisokmongo skulle förstå vad jag menar :mad:

I fortsättningen ska jag försöka göra en instruktionsfilm oxå :tungan

Det tycker jag! Do it, and do it now!

Det första jag gör när jag köpt nya handskar är att klippa bort de där spännena/hakarna. Har sett alltför många som omedvetet repat sina tankar mm när de "vilat" händerna på tanken eller dragit med händerna utmed motorcykeln.

Numer är de säkert mestadels av plast, men när jag började åka satt det rejäla metallringar och metallhakar på handskarna. Men betendet sitter fortfarande kvar.

HelvETT!!!11 Jag trodde ju du menade det man spänner med vid handleden :4skrika

ghey ghey ghey!!!

Tittade på mina handskar nu. Hittade inget "spänne" och tänkte "Jag e tjörd!". Men sen tittade jag på den andra handsken och noterade en svart liten metallögla. :lycklig

Bah, inte en käft som fattat hur man skall göra. Dra ett snöre genom ärmarna på stället och sätt fast snöret i öglarna så kan man aldrig tappa handskarna. :dagisbarn

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park