Spännande värre men jag följer nog strömmen...

Nu börjar det ta sig!

Den där vill jag provköra.

"På ett år kan det bli mer än motsvarande 6 000 kronor billigare att köra elhojen jämfört med en motsvarande bensindriven MC om minskade kostnader för bränsle och underhåll räknas ihop."

Men försäkringen då? Det är ju ändå den som kostar de stora pengarna i slutändan ...

Rätt många vita lögner och överdrifter i videon.

Vi som missade detta eller inte har tillräckligt med för att upptäcka sådant skulle gärna vilja att du delar med dig av det du påstår.

6000kr billigare är ju rena bullshiten, men resten då?

Vi är de enda med en sån här maskin - De måste ha missat t.ex. Brammo, Zero m.fl.
Folk vill inte ha en sån här för att den är elektrisk, de vill ha en ändå - Ja den är så jefla snygg att jag kan tänka mig betala 270 000 kr för en 240 kg tung hoj från en garage-firma. Och så vidare...

Frän hoj men inte riktigt den revolutionen de vill utmåla den till.

Enligt tillverkaren blir underhållskostnaderna låga då vare sig batteri eller motor kräver någon servicetillsyn.

Batteriet behöver alltså aldrig bytas?

Motorn är en vätskekyld induktionsdriven trefas växelströmsmotor som ger en toppfart på 200 km/h och axar till 100 på fyra sekunder.

Batteriet är av typ litiumpolymer på 12 kWh och max körsträcka på en uppladdning anges till 300 km.

30 mil i vilken hastighet?

För att spara energi är bromsarna regenerativa där bromskraften används för att ladda batteriet.

Bromsar gör mesar!

En annan finess är att sadeln på den 240 kg tunga motorcykeln är höj- och sänkbar vilken sägs vara praktiskt när man växlar från landsvägsåkning till stadstrafik.

Say what? :va

Vi som missade detta eller inte har tillräckligt med för att upptäcka sådant skulle gärna vilja att du delar med dig av det du påstår.

6000kr billigare är ju rena bullshiten, men resten då?

Vettefan med dig, men jag tankar hojen för mer än 6000kr om året, och det var juh bara underhållskostnaderna dom pratade om, alltså inte värdeminskning, så nog ligger det något bakom det dom skriver.

Sedan huruvida det är relevant eller inte är juh en helt annan femma :rolleyes:

Ja det var en ful rackare..... Känns relevant att snacka om billigare drift när man slipper 6.000:- i serviceavgift när hela ekipaget går lös på 270.000 balubas, på hemmaplan i Canada. Sen ska den hit till lilla Svedala och det genererar säkert lite extra påslag på slutnotan.
Näe, tvi vale :tungan

Nu kollade jag inte på videon, men jag skulle förmoda en laddtid på typ 7-10 timmar för att få fulladdat. Vilket fortfarande gör den totalt oattraktiv.

Man ska inte lita på allt som sägs på NT men desto fler intressenter i jakten på den elektriska drömmen desto bättre!

Angående laddtiden (jag har egentligen ingen aning) så borde det inte ta så jätte många timmar om man ser till vad man får ut ur väggen. Ett vanligt gristryne levererar ju 2,3kW och dess besläktade kamrat med fem näsborrar 6,4kW.

Kan ingen tillverka en elektrisk guldvinge med batteriet på släpvagnen?
En hit aj-tellya!

Jag är osäker om dagens sporthojskollektiv verkligen kan klara av att hantera en hoj med en tjänstevikt på 240 kilo :tungan

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park