Spännande fotomiljöer i dalarna?

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Killen och jag ska upp till sommarstugan i dalarna nu på semestern. Nån som vet vart det finns några spännande och häftiga fotomiljöer där man kan ta lite bilder på bilen? Det får inte vara alltför långt ifrån Furudal, typ Orsa, Mora, Rättvik... Det får gärna vara nån nedlagd fabrik eller nåt annat åt det hållet. Tacksam för alla tips jag kan få!

// Lena

Mellan Furudal och Orsa ligger ju Skattungbyn.
Där spelades den svenska filmskatten Fäbodjäntan in. Det kankse blir en bra bakgrund till "bilen"?

duckie's förslag var lite klurigare än man är bortskämd med här på SH. :tummenupp

Jag har ett tips men tyvärr är det nog lite långt bort. I Ludvikatrakten finns massor med intressanta gruvmiljöer. Både gruvområden med slag och slig. Stora dammar med fåglar och annat där man kan åka bil på kanterna. Sen finns dessutom en hel del gruvrelaterade byggnader.

Men som sagt så är det inte i närområdet tyvärr.

Annars Säters nerlagda psyksjukus? Väldigt poppis bland UE-kretsar. :näsblod

Där spelades den svenska filmskatten Fäbodjäntan in. Det kankse blir en bra bakgrund till "bilen"?
:D :tummenupp
Spännande fotomiljöer i dalarna?

Killen och jag ska upp till sommarstugan i dalarna nu på semestern. Nån som vet vart det finns några spännande och häftiga fotomiljöer där man kan ta lite bilder på bilen? Det får inte vara alltför långt ifrån Furudal, typ Orsa, Mora, Rättvik... Det får gärna vara nån nedlagd fabrik eller nåt annat åt det hållet. Tacksam för alla tips jag kan få!

// Lena
Lägg upp resultatet av plåtningen här vettja! :)

För att få den optimala bakgrunden skall det fotas runt 3-snåret på natten en lördag precis efter löning. Dvs. när alla snorisar kommer hem från krogen och ska fyllekäka.

Man skall dock vara beredd på eventuella uppkastningar, repor och allmän förstörelse om man väljer denna tidpunkt att fotografera.

För att få den optimala bakgrunden skall det fotas runt 3-snåret på natten en lördag precis efter löning. Dvs. när alla snorisar kommer hem från krogen och ska fyllekäka.

Man skall dock vara beredd på eventuella uppkastningar, repor och allmän förstörelse om man väljer denna tidpunkt att fotografera.

Har man tur kanske man kan få med en misshandel i bakgrunden på bilden då oxå. :D

// Lena

Sorry ! trodde ni sökte efter spännande och häftiga fotomiljöer.

Jo, det e juh det vi gör. Men inte i Tierp. Men det kanska finns nån lokal korvmojj i skogarna i dalarna oxå man kan använda som bakgrund. :D

// Lena

Last edited:
I Rättviksområdet finns väl såväl kalkbrott som kalkfabriker (heter det så?) som kan vara spännande.

Jag är djupt imponerad :yoparty din kunskapsbank känner inga gränser!
Tingeling! Du lägger väl ut dom nya bilderna också va? :tungan

Jag är djupt imponerad :yoparty din kunskapsbank känner inga gränser!
Tingeling! Du lägger väl ut dom nya bilderna också va? :tungan

Visst kan jag lägga ut bilderna. Men det e nog ingen här som är intresserad av bilder på en bil. Det är juh ett sporthojsforum. :)

// Lena

Viborg - Österut från Orsa - fina bakgrunder med hela Orsasjön m.m.
Kalkbruk strax norr om Orsa - Finns kalkbrott och även möjlighet till fotografering inom fabriksområdet.

Kommer säkert på något mera snart...skicka ett PM för telefonnummer om det behövs guidning.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti