Spänna snören över vägar

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
tjejhoj moppe edition
Jag blir så :4skrika arg! Man tror ju inte att folk gör sånt här på allvar. Men uppenbarligen. :huvet Akta er om ni kör åt Ljungby-hållet till, alltså..

http://www.smp.se/nyheter/ljungby/rep-uppspant-over-trafikled-i-ljungby(1399517).gm

Rep uppspänt över trafikled i Ljungby

En allvarlig olycka kunde ha inträffat i Ljungby under måndagsnatten. Ett rep hade spänts upp över Norrleden.

Strax före midnatt på söndagen kom en bilist körande på Norrleden i Ljungby.
– Då upptäckte bilisten ett rep som spänts upp tvärs över vägen. Bilisten tvärtbromsade och repet klippte bilens antenn, säger Kronobergspolisens vakthavande befäl Ulf Wilsson.
Strax därefter kom en motorcyklist körande och tack vare att bilisten stannat saktade motorcyklisten ner och undgick att träffas av repet som var uppspänt i brösthöjd.
– Annars hade det kunnat sluta illa, en allvarlig olycka hade kunnat inträffa, säger Ulf Wilsson.
Bilisten larmade polisen som kom dit och tog repet i beslag.
– Vi hoppas att någon varit observant och kan tipsa oss, säger Ulf Wilsson.
Det var i närheten av Annelundsområdet som repet, någon slags tvättlina enligt polisen, hade spänts upp tvärs över vägen. På sträckan är hastighetsbegränsningen 70 kilometer i timmen. Brottet rubriceras i nuläget som framkallande av fara.

De gjorde det i Arjeplog i höstas. Den gången var det en cyklist som fick äran att gå i backen.

Folk är dumma i huvudet.

Jag säger bara ett ord bortsett från saftskallar! Propotionalitetsprincipen. (Straff/reaktion skall stå i proportion till brottet/aktionen)

Åker man hoj skall man undvika Ljungby.
Även repfria vägar är snörräta där.
På trettiotalet hade de en vägmästare som ritade alla vägar med linjal och vinkelhake.
Inget ovanligt med milslånga raksträckor avslutade med nittiograderssväng.

en kille på morsans förra jobb, cyklade till & från arbetet alltid.

en dag kom han cyklande på samma väg som han alltid gjort, men denna dagen hade någon spänt en tunn lina över vägen, han for i backen, fick en blödning i hjärnan, efter sex månader, så hade han fortfarande problem med ansiktsförlamning, men han kunde iaf gå & röra ena armen (han blev förlamad i ena halvan av kroppen)

jag kan inte förstå hur människor tänker, är det ett bus streck av småglin eller är det en vuxen person som bara vill skada någon..

otroligt iaf :huvet

En sån där dårpryl torde vara fatal för en motorcyklist.

Edit: Minns denna gamla klassiska filmen apropå linor över vägen :gnissla

[YOUTUBE-ID]IQGe_oj2o84&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
En sån där dårpryl torde vara fatal för en motorcyklist.

Edit: Minns denna gamla klassiska filmen apropå linor över vägen :gnissla

Vad är det för hoj?

Jag såg filmen när den kom ut på VHS...
En orgie i meningslösa bakhjulsåkningar på motorcyklar som knappt orkade, och en halvtafflig story på det...

När jag kom körandes på hojen tidigare i år så höll en par skitungar på att tejpa över vägen. Tejpen var av genomskinlig typ så den var nästan omöjlig att se. De flydde hals över huvud in i skogen när jag kom.

Detta påminner mig om något som jag läste i tidningen för ganska många år sedan. Någon jävel hade satt ett rakblad i slutet av en vattenrutschkana i ett badhus. Nästa person, som råkade vara en liten tjej, fick ett gigantiskt sår längs med hela benet och fick sys en jävla massa stygn. Ett annat exempel på liknande humor kan beskådas på bilden nedan.
Jag gissar att sådana här hyss görs av pojkar i yngre tonåren vars hjärnor inte har utvecklats tillräckligt för att kunna se konsekvenserna av sitt handlande.

Bifogat

• spetsas.jpg
    spetsas.jpg
    94.7 KB · Visningar: 271
"– Annars hade det kunnat sluta illa, en allvarlig olycka hade kunnat inträffa, säger Ulf Wilsson."

Olycka?

Minns när jag köpte min första cross för 15år sen och provad den på en liten äng vid en ladgård.

Då hade bonden någon jävla stål lina som hände från ena sidan till den andra. Jag såg ju inte den, men som tur var åkte jag kanske bara i 10km/h och fick den rakt över halsen. Kan ju säga att den han bli rätt spänd innan jag fick stopp på hojen.

Hade ett fint sträck längs med halsen ett par dagar sen.

Vette fan vad det är för hoj, men det är inte klokt att man är gammal nog att minnas när den fanns på VHS. Det var en uppsjö med såna här skitfilmer på den tiden, det skrek alltid på grus osv. Tänk vad man fick stå ut med på 80-talet :-)

Antingen snorungar som inte fattar vad i helvete dom håller på med eller så någon som borde åka dit för mordförsök.

Jag vet inte vad jag blir mest förbannad över nu. Att skitungar/människor leker med okända människors liv eller att man betraktas som gammal för att man såg filmer på VHS! :mad:

Jag har fortfarande en VHS kopplad till min tjocktv.
IOFS en kombinerad DVD/VHS, ett måste för mig som har nostalgimotorsport på VHS

mjaa, kidsen kanske har läst lite historia; under andra världskriget, hände det ibland att nassarna spände stålvajrar över vägarna och officerarna som oftast färdades i jeeparna (med rutan nedfälld) fick sig en släng av slice n' dice-effekten.

då kom jänkarna på att montera ett stycke järn där fram, så slapp man den effekten i fortsättningen.

Bifogat

• US_Army_Jeep_WWII_Tanks_in_Town_2005_02.JPG
    US_Army_Jeep_WWII_Tanks_in_Town_2005_02.JPG
    191.2 KB · Visningar: 111
mjaa, kidsen kanske har läst lite historia; under andra världskriget, hände det ibland att nassarna spände stålvajrar över vägarna och officerarna som oftast färdades i jeeparna (med rutan nedfälld) fick sig en släng av slice n' dice-effekten.

då kom jänkarna på att montera ett stycke järn där fram, så slapp man den effekten i fortsättningen.

Kanske skulle göra en liknande montering på hojen:va

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back