Spänna kopplingen?

Det enda du kan och bör göra är att lufta ur ditt hydraulsystem så att du blir av med svampigheten...precis som du gör med dina frambromsar.

Kolla även de två skruvar som håller kolven på plats i motorblocket.
 
Tack för svaret!

Problemet jag tycker är att den inte "kopplar ur" riktigt riktigt ordentligt,,,tycker att det klånkar lite väl mycket ibland när jag lägger i ettan men även när jag kör ibland,,,,,,,men kanske bara är jag som är ovan med cykeln.

Hade den uppe på depåstödet idag när jag tvättade den och gjorde rent kedjan och passade på att starta den då. In med kopplingen och startade, hjulet snurrade med lite när jag hade neutralen i och gasade,,,(då var den ju jättekall i och för sej) detta fenomen blev bättre när den blev varmare. Sen testa jag att lägga i ettan med full koppling (såklart) och då börja den driva på hjulet också,,,och lite mer när jag gasade (dock inte fullt spjut),,,

Nån som har nån idè om vad som kan vara fel, om det inte ska vara såhär (tror jag inte?),,,

Ska i alla fall testa att lufta systemet.

:confused:
 
Jag har lite av samma bekymmer, när jag bytte lameller så tog kopplingen längre in än tidigare, nu brukar jag köra med juster-ratten i mellanläge mellan 1:an och 2:an för att den ska ta som jag vill. Det är vansinnigt drygt eftersom den hoppar ner igen ganska ofta.
 
Jag har lite av samma syndrom som du har. Verkar vara "standard" på våra hojar eftersom både du, Rigge och jag har det.
Jag tror inte att det har med oljan att göra, för jag har hunnit med ett par oljebyten på min.
 
Skeebum skrev:
Jag har lite av samma syndrom som du har. Verkar vara "standard" på våra hojar eftersom både du, Rigge och jag har det.
Jag tror inte att det har med oljan att göra, för jag har hunnit med ett par oljebyten på min.

Skeebum, du som har lite mer åkande bakom dej på zxr, kanske har lust att testa henne vid något tillfälle och komma med ett utlåtande om hur den verkar,,,?
 
Jag tror att alla cyklar har detta fenomen mer eller mindre. Har det på min GSXR oxå. Bara för att man frikopplar betyder det ju inte att det blir noll friktion i lamellerna, för det snurrar på med en jäkla fart där inne så den vill driva lite ändå. Fullt normalt skulle jag påstå :crash
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top