Spänna kedjan... -pannben

Qwerty skrev:
Ett lätt sätt om man funderar på vilket håll en skruv/mutter/bult ska dras så är det bara att tänka på en vattenkran. Motsols = Öppna och medsols = stänga.
Jag brukar knyta högerhanden, peka med tummen i den riktning jag vill dra skruven/muttern och sen vrida åt det håll fingrarna pekar. Fungerar lika bra till att lista ut magnetfältets riktning runt en strömförande ledare... :3freak

Hmmm, korvgubben skriver om 22 mm som han har på sitt monster... Jag har 30 mm.... det är inte så att det är någon med ett monster 620 som har för vana att spänna sin kedja... :)

Jag har fortfarande inte provat igen efter den här tråden... Jag ville mest lyfta den lite för att höra om någon mer monster-ägare har något att tillägga?

Gallianoman skrev:
Hmmm, korvgubben skriver om 22 mm som han har på sitt monster... Jag har 30 mm.... det är inte så att det är någon med ett monster 620 som har för vana att spänna sin kedja... :)

Jag har fortfarande inte provat igen efter den här tråden... Jag ville mest lyfta den lite för att höra om någon mer monster-ägare har något att tillägga?

Det kanske är jag var full när jag sa 22mm.... Jag har ju Monster 750...
Oavsett dimensionen på bultarna så har du väl en bult på varje sida?

.....Det tar ju bara fem minuter att spänna kedjan... Se bara till att spänna ytterst lite itaget eftersom det är bökigt att få tillbaka Spännskruvarna i ett bra och tight läge om man spänt upp kedjan för hårt...

korvgubbe skrev:
Det kanske är jag var full när jag sa 22mm.... Jag har ju Monster 750...
Oavsett dimensionen på bultarna så har du väl en bult på varje sida?

.....Det tar ju bara fem minuter att spänna kedjan... Se bara till att spänna ytterst lite itaget eftersom det är bökigt att få tillbaka Spännskruvarna i ett bra och tight läge om man spänt upp kedjan för hårt...

Jo... jag vet att det är en liten skitdetalj och förstår att bara jag får loss bultarna så är det gjort på en pisskvart.... och bara jag får tummen ut och åker ut till garaget... :rolleyes:

Tack för hjälpen... :tummenupp

Gallianoman skrev:
Jo... jag vet att det är en liten skitdetalj och förstår att bara jag får loss bultarna så är det gjort på en pisskvart.... och bara jag får tummen ut och åker ut till garaget... :rolleyes:

Tack för hjälpen... :tummenupp

Använd vattenbaserat glidmedel så ska du se att du får ur tummarna lättare nästa gång! :tummenupp :hihi

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!