Spänna kamkedja cbr600FS -02

Rodz

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2006
Hoj
cbr 1000rr
Vet att jag sett en beskrivning någonstans men hittar den fan inte :huvet
Någon som har koll?

Sitter det hydralisk eller mekanisk på -02? :gnissla

Mekanisk med fjäder. Går ej att spänna. Går däremot att köpa ny.Finns även den mekaniska APE som ställs med en skruv.

sorry men lånar din tråd lite...:rolleyes: min cbr 600 skramlar lite vid ca 5000 varv är det kamkjedje spännaren som behövs bytas?

Troligtvis. Om hojen är körd över 24tkm och den har orginal spännare kan det finnas risk att du har rätt. Brukar skramla mest när hojen är kall. Iallafall på min.

Troligtvis. Om hojen är körd över 24tkm och den har orginal spännare kan det finnas risk att du har rätt. Brukar skramla mest när hojen är kall. Iallafall på min.

nej den har gått 1000 mil och skramlar hela tiden inte bara när den är kall fast det är bara mellan 5000-5500 rpm

Satte på en sådan på min gammel CBR nu för nån vecka sen. Köpte den dock inte från ape direkt för dom skulle ha oskäligt mycket pengar för frakt. hittade en annan firma på e-bay.
Du kan handla den på vilken motospeed firma som helst, dvs din lokala verkstad kan antagligen fixa hem en. Men då får man ju betala 795 spänn för den. När jag beställde kostade den 420 inkl frakt. hade grejerna på en vecka dessutom. Lite mikligt är det att kolla spelet på kamkedjan då man måste plocka ner halva hojen för o få loss ventilkåpan.. men men det går o fixa på en kväll om man har skruvat med grejerna förr.

Orginal sitter en hydraulisk sträckare som blir lite trött med tiden.. om den är slut skramlar hojen vid kallstart.. Låter som en gammal diesel ungefär.

http://cbrzone.com/sprockets.html#anchor1714577
Antar att det är denna du menar?
Finns det någon återförsäljare i sverige eller måste man skicka efter från staterna?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg