Spänna fast hoj utan mothåll mot framdäcket

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Oki, spekulant på en buss med lastgaller anpassat för bilprovningen. Sålunda känner jag inte att jag skulle vilja spänna fast en hoj med framhjulet mot nämnda lastgaller. Är det safe om man spänner ner gaffelkronan utan mothåll mot framdäcket från vägg eller liknande?

In mot lastgallret, buntband på bromshandtaget och spänn ner ordentligt mot golvet med liten eller ingen belastning på gallret.

Funkar finfint.

Chrille skrev:
2137831 In mot lastgallret, buntband på bromshandtaget och spänn ner ordentligt mot golvet med liten eller ingen belastning på gallret.

Funkar finfint.

Har du öglor i golvet så du får lite vinkel utåt så går det bra även utan buntband.
Så det ska nog lösa sig för dig :)

flugan skrev:
2137823 Oki, spekulant på en buss med lastgaller anpassat för bilprovningen. Sålunda känner jag inte att jag skulle vilja spänna fast en hoj med framhjulet mot nämnda lastgaller. Är det safe om man spänner ner gaffelkronan utan mothåll mot framdäcket från vägg eller liknande?

Enklast tror jag är: Sägg en ögla i bilväggen 10-20 cm ovan sadeln. Luta hojen om väggen i bilen (ha ett däck emellan om du är rädd om kåpan, annars funkar krashpucken fint som stöd). Ett spännband genom öglan, över sadeln, genom fotpinnen, och tillbaka till öglan.

Står bergstadigt, tar ca 23 sekuner att lasta.

lyssna inte på Chrille, han har bara fulmekartips :pannkyss :arsele Titta på GSXR 1100s bajk.

""skojar bara, Chrille i mekkungen""

Det är väl enkelt att sätta en liten träbit som skyddar däcket mot att ligga mot ett galler. Annars är det väl bara att spänna med spännband åt motsatta hållet med. Bakåt dvs för att hojen ska stå på samma plats.

jorpes skrev:
2138182 ....
lyssna inte på Chrille, han har bara fulmekartips :pannkyss :arsele Titta på GSXR 1100s bajk.
...

Det finns saker som jag skäms för, och Killer-Sukkan är ett gränsfall. Det betyder inte att jag inte tycker synd om Gamlot för med den hojen fick han MYCKET problem :3freak

Och jag som bara trodde att det skulle vara att skruva ihop den....

Och att bli utpekad som fulmekare av dig av alla människor :hihi På något sätt är det hedrande....
...eller skrämmande :gnissla

Chrille skrev:
2138256 Det finns saker som jag skäms för, och Killer-Sukkan är ett gränsfall. Det betyder inte att jag inte tycker synd om Gamlot för med den hojen fick han MYCKET problem :3freak

Och jag som bara trodde att det skulle vara att skruva ihop den....

Och att bli utpekad som fulmekare av dig av alla människor :hihi På något sätt är det hedrande....
...eller skrämmande :gnissla

:) Det är hedrande att fått fiiina Transitmekartips av KungChrille himself!

jaja, GS11-Miljarder har bidragit ett par strå till stacken att hans hoj ser ut som den gör...

Chrille skrev:
2138256 Det betyder inte att jag inte tycker synd om Gamlot för med den hojen fick han MYCKET problem :3freak
Och sedan ett par månader tillbaks har han verkligen fått ett stort problem på halsen.... :D

Innan depåassistenten kom till, hade vi svetsat till som en låg ram med "piggar" på undersidan, borrat hål för "piggarna" i golvet på bussen, sen kört i framhjulet i den innan vi spänt fast. Har fungerat bra.

Annars tyckte jag nog att Jorpes sätt lät bra om man har en vägg ledig. :)

Bifogat

• hjul_mc.jpg
    hjul_mc.jpg
    77.7 KB · Visningar: 46
*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back