brandcore
Ny medlem
Ska dra 2 hojare på ett vanligt öppet släp 20 mil..
Vill gärna ha tips på hur man spänner fast dom bra, gärna bilder!
Vill gärna ha tips på hur man spänner fast dom bra, gärna bilder!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Massa bra tips...
Har du depåstöd med klykor bak sätt upp dem och dra ett band över sadeln, sitter kalas.
Självklart får man se till att ha bra stöd skruvar och bobbins och spänna lagom. Dock ska en cykel stå stå stabilt endast genom att vara spänd fram, dock så vill man inte ha röven dansandesHar man missflyt (vilket man ofta har) så kan bobbarna (pinnarna som vilar i klykan) gå av om man spänner för hårt. Även depåstödet kan ge vika.
Bara ett litet tips...
Om det funkar så varför inte? Går snabbare att komma fram.170 pinn med släp!!!
Törs man ens fråga varför???
/Danne
170 pinn med släp!!!
Törs man ens fråga varför???
/Danne
Jag sätter alltid ett spännband på var sida om framdäcket nere vid hjulaxeln så att säga, komprimerar aldrig gaffeln, gjort en gång o aldrig mer.
Bak tar man ett spännband genom bakhjulet, runt ett varv runt hjulet o spänner fast.
Eventuellt ett band över sadel/genom passagerarfotpinnar motsvarande för att hindra den ytterligare från att tippa över framåt vid eventuell tvärnit.
Alla jag känner, och jag själv, kör alltid med komprimerad gaffel på släp och inget har hänt med gafflarna. Vad inträffade för dig?.......
Alla jag känner, och jag själv, kör alltid med komprimerad gaffel på släp och inget har hänt med gafflarna. Vad inträffade för dig?
Mitt släp är som MIkkos på övre bilderna. Som du ser blir det svårt med 2 i bredd men jag lyckas =) Först upp med ena som hans bild, spänn fast och efter den sitter stadigt lyft och sväng undan baken lite (kommer börja luta något vilket inte gör ett skvatt)
Sedan när baken är flyttad backa upp hoj 2 och spänn det framhjulet mot framlemmen.
Funkar klockrent för mina 2 hojar.
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing