Spände rep över gatan

Det är inte utan att man blir förbaskad och upprörd när ma nläser sådana här artiklar.
Gud förbjude om man finge tag i de som satte dit repet.

Tur att ingen blev skadad iaf.

Samma sak hände här i min hemstad för ca 10 år sen då var det ett par grabbar i 12-13 års åldern som höll på och spände liner, lade ut sten mm på vägen ! :mad: :mad:

2fast4hjo skrev:
2358772 Om man finge tag i dem så man kunde visa dem vad rep används till :mad:
:mad: Det är svårt att få tag i råtter.... men "skott i pannan igen" är det som gäller :kulspruta

Här i Linköping har det hänt att idioter spännt upp en lina över en väldigt mörk (men livligt trafikerad) cykelbana som går genom en liten skog, helt jävla livsfarligt! :mad:

här i stan hände det också en liknande händelse. Det var ngn som hade spännt upp en fiskelina över en väg. då kom en kille me moppe som gick på min skola körandes. han fick linan rakt på halsen. som tur var körde han inte så fort, typ 50. så istället för att få huvudet avslitet så fick han ett stort sår på halsen. stod massor om det i lokaltidningen osv. tyvärr finns det en jevla massa idioter därute.

Ah, helt sjukt att spänna rep över en gata. Det är ju inte bara Mc som kan ta skada av det, bilarna kan ju också få sig en rejäl smäll.
Småttingarna gör samma sak här vars jag bor :/

Redigering: Tog bort lite text om vad jag gjorde, kommer få så mycket skit för det :tungan

det va väll frör några år sen som nån bil hadde kör av vägen nånstans så när bergningsbilen kom drog dom vaiern (staving) tvärs över vägen men hadde inte så bra kåll på trafiken så det va en tant å en gubbe som tänkte att dom skulle "köra om trafik kön" såg inte veirn.. bilen blev cabbad likaså deras huvuden... :(

Jag har för mig jag läste nånstans att det hände nått liknande när en åkgräsklippare hade fastnat i ett dike.
Föraren hade då spänt upp en lina eller wire, runt ett träd på andra sidan cykelbanan.
Då kom också en kille på moppe från skolan som fick linan på halsen, men jag har för mig han avled av sitt sår han fick.

Det tror jag iof var ett misstag, men till detta inlägg säger jag såhär:
Jag säger som min pappa sa engång, "idioter finns det gott om"

Det var en gubbe hemma som spännt upp tagtråd lagom i hallshöjd. En moped körde in i det, han klarade livet, men har ett stort r över hallsen.

För ett tiotal års var det några ungjävlar som hängde ner ett motorblock!!! från en gångbro över en lokalgata där jag bor(Bollmora Tyresö),nån stackars jävel såg det inte utan körde in i det,det var tidigt på morron,han klarade sig med mindre blessyrer men bilen blev det bara skrot av,ni kan ju tänka er om nån hade kommit på hojen o inte sett det,ingen hjälm hade hjälpt då!!!...Sista idioten är inte född än!Fan,man blir ju alldeles vansinnig över sånt!!!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back