Sova på helgerna

:fakta

En gubbe på jobbet går upp 0600 oavsett när han går och lägger sig, har han varit på brölopp till 0400 (nåja, det är säkert 2330 han menar) så går han ändå upp 0600.

fy fan

En annnan går upp kl 0520. Är jag gubbe? :va

Du ska ju vara glad som slipper ställa klockan på helgerna, jag måste oftast ställa väckaren på 07:00 så jag inte sover bort ledigtiden. Snabbfrukost och sen ner i garaget fram till kvällen, sporthoj och andra forum fram till 01:00 och sen upp klockan sju igen.

Sova gör man på veckorna.

//Anders

Jag har ju så gott som aldrig haft ett vanligt arbete som fodrar att jag stiger upp halv sju-sju på morgonen förut. Nu har jag praktik på en högstadieskola och har börjat vakna exakt den tiden varje morgon. Problemet är att när jag väl kan sova ut så vaknar jag ändå exakt samma tid! Steg upp halv sju i morse för jag kunde inte somna om även om jag var trött som satan. Hur gör man?:va

Jag har samma problem. Men jag har en teori som går ut på att hålla sig vaken till ca 12-1 på fredagen, då sover man automatiskt längre på lördagen och orkar vara uppe längre på lördagkvällen och sover då längre på söndagen. Tyvärr brukar denna teori falla tungt redan vid 9.30 på fredagkvällen då man försöker kolla på film. Jag har sett början på väldigt många filmer, men aldrig slutet. :rolleyes:

Det värsta är nog endå att man är lika trött på måndagmorgonen som man hade varit om man hade sovit mycket på helgen. Det är en ond cirkel.

Beror väl lite på..
Är barnen här så brukar det finnas en hel del att göra... hela dagen. Å de ligger inte och sover bort halva dagen.
Är de inte här så vill man hinna undan med sånt man inte kan göra när man har barnen.
Sen är jag tjej så jag klarar av att göra flera saker samtidigt. Medan jag är inloggad här och provocerar runt hinner jag göra flera andra saker samtidigt. Idag te x har jag hunnit plocka ur/i diskmaskinen, plockat undan frukosten, plockat tvätt, klätt på barn, byggt lego med barnen, förberett för lunchen... jaaa bland annat.

Men för att kort svara på din fråga då... Ja jag har en hel massa meningsfullt att fylla mitt liv med från tidig morgon till sen kväll.... hus, barn och sambo...

jag tackar gud varje morgon för att vi har fått dumma kvinnor.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back