Sov gott Marcus...

manneman

Guest
Jag satt nu efter melodifestivalen och försökte nysta upp djungeltelegrafens alla sägner då jag vet att felaktiga uppgifter ibland leder till att människor som har det bra i allra högsta grad får det sämre för att de blir anklagade för att vara spöken.

Detta för att det spekuleras så mycket kring vem någon är som har råkat ut för ett frånfälle och en massa rykten skapas.

Varför jag tog det på mig?

Jag vet inte...

Jag skrev på min Facebooksida att jag och min dotter Elinor besökte olycksplatsen vid 15.30 denna olycksaliga eftermiddag efter att vi hade varit och tittat på en häst till i Klippan. Mitt syfte var att jag själv passerat denna korsning vid ett stort antal tillfällen både tillsammans med mina trampcykelvänner och mina MC vänner och därför ville se olycksplatsen samt att vi spekulerade i vem som förolyckats och därför ville jag hitta hojdelar.
http://hd.se/bjuv/2011/05/14/mc-i-krock-med-lastbil/


Det är ett litet fenomen det där...

För att identifiera personen i olyckan så behövde jag inte ett ansikte.
Vi hojåkare är ju tyvärr funtade på ett sådant sätt att vi först frågar hur det gick med hojen och i andra hand föraren...
Själv började jag köra 125a 1985 och har varit utan hoj en säsong sedan dess. Tyvärr medför det risker att vara en oskyddad trafikant och med hoj blir det annat, ibland frestas man att vrida på rullen och då efter ett par månader in på säsongen så hackar hojen i 70-80 km/h.

Jag behövde en hoj för att identifiera föraren då denne alltid blir associerad med sin hoj och jag fick fram ett märke på en hoj men både förarens namn och fabrikatet av hans hoj sade mig fortfarande nada...

Dock när melodifestivalen var slut så sökte jag om igen och då visade det sig att han hade ett dubbelt efternamn. Tidigare idag hade min lillasyster gett mig ett namn som inte sa mig något men när jag fick dubbelt efternamn och då förknippade namnet med bilden och sen den verkliga personen så sprang det iväg...

Jo jag hade ju givetvis träffat mannen och dessutom hemma hos syrran på fest, tjötat och så...förbannat trevlig kille!

Alla som ska veta vet och nu vet ni.
Köp en bukett, kör till korset och lägg buketten med de andra där och sedan ser vi blommorna frodas...

Sov underbart Marcus Rohde Hultberg, 23 år. :(

http://www.nattstad.se/BaraSamantha?id=1629612
 

Bifogat

  • korset.jpg
    korset.jpg
    66.2 KB · Visningar: 1,127

carolines

Blondinen
Gick med
10 Oct 2009
Ort
Med sambon
Hoj
tittar & åker
Hoppas du sover gott marcus, har träffat dig några gånger o du va en glad person.
Tänker på din familj o vänner.
Vila i frid
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Det är alltid någon som känner någon som kännder den förolyckade.
Ju fler vänner vi får inom vårt intresse, desto närmare inpå kryper dessa tragiska händelser oss.

Vila i frid Marcus.
Tankarna går till dig, dina annhöriga o vänner.
 

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Gammal skolkamrat och relativt bra vän, träffades inte så ofta men när vi väl gjorde va det aldrig en sur min. Förbannat trevlig kille som nu lämnat oss. Beklagar sorgen stort och mina tankar går till familj och anhöriga. Må du vila i frid!
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Han hade knappt hunnit påbörja sitt liv vid 23 år ju, alldeles för tidigt att bli fråntagen sitt liv :(


vila i frid
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Förbannat tragiskt, tankar går till nära och kära:(
 

_rills_

Guest
Traigskt att gå bort vid så ung ålder!

V.I.F

Tankar går till Familj och vänner!
 

dunderbo

förmycketförsent
Gick med
12 Sep 2008
Ort
Hudiksvall
Hoj
-98 ninja 900 + ett objekt av zzr600
Alltid samma olustkänsla när man ser nåt sånt här.
V.I.F Marcus..
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top