Sosseskylt i Malmö!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Ja,
Jepp, men såna människor har inte många rätt i skallen.

Grejjen är ju att skyltlirarna troligen är i samma ålder och ungefär lika omogna som dig. Skillnaden är bara att det tar sig olika uttryck. Du hänger här på SH och får utlopp för det, de har sin vänsterklubb och gör skyltar.... Du hatar sossar och miljöpartister, de hatar kapitalister och USA. Du är ballast i stan på bakhjulet, de försöker vara ballast i stan med sina revolutionära idéer. Du taggar bussar och busskurer, de trycker vänsterskyltar... Du gastar om att atombomba mellanöstern, de hyllar vänstermördare som haft ihjäl strejkbrytare...
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Är inte trådskaparen för ung för att bli upprörd över skyltar?
Om man inte är grovt lillgammal så är det en syssla för pensionärer tycker jag.

Jag har väl lite väl starka politiska åsikter för min ålder, med det ej sagt att jag är extremist.

Men oavsett min ålder så har jag väl rätt att påpeka något som är helt fel?

Eller?

Grejjen är ju att skyltlirarna troligen är i samma ålder och ungefär lika omogna som dig. Skillnaden är bara att det tar sig olika uttryck. Du hänger här på SH och får utlopp för det, de har sin vänsterklubb och gör skyltar.... Du hatar sossar och miljöpartister, de hatar kapitalister och USA. Du är ballast i stan på bakhjulet, de försöker vara ballast i stan med sina revolutionära idéer. Du taggar bussar och busskurer, de trycker vänsterskyltar... Du gastar om att atombomba mellanöstern, de hyllar vänstermördare som haft ihjäl strejkbrytare...

Jag visar inte upp mig på bakhjulskörande, det är inte min grej.
Klotter och "taggar" är för slynglar.

Du har missförstått vem jag är, grovt.
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag har väl lite väl starka politiska åsikter för min ålder.....
Men oavsett min ålder så har jag väl rätt att påpeka något....

...men de har inte rätt att trycka skyltar som uttrycker deras åsikter?

Det är ok för dig att ha extrema åsikter och uttrycka dem men vänstersnorisarna får alltså inte göra detsamma? :va

:tummenupp
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
...men de har inte rätt att trycka skyltar som uttrycker deras åsikter?

Det är ok för dig att ha extrema åsikter och uttrycka dem men vänstersnorisarna får alltså inte göra detsamma? :va

:tummenupp

Har du någonstans missat att jag inte trycker upp skyltar, klistermärken,
går i parader på stan, strejkar, kastar sten.. osv osv.

En tråd på SH klagandes på deras skyltjävel räknas knappast.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Har du någonstans missat att jag inte trycker upp skyltar, klistermärken,..

En tråd på SH klagandes på deras skyltjävel räknas knappast.

Som jag sa tar det sig uttryck på olika sätt... de skapar skyltar, du skapar trådar...
Båda har ni starka åsikter som ni vill uttrycka till varje pris och båda skulle ni helst vilja att den andra sidan belades med munkavle. :)

Vill du ha en kram? :pannkyss
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Som jag sa tar det sig uttryck på olika sätt... de skapar skyltar, du skapar trådar...
Båda har ni starka åsikter som ni vill uttrycka till varje pris och båda skulle ni helst vilja att den andra sidan belades med munkavle. :)

Vill du ha en kram? :pannkyss
Tyvärr har du fel igen,
jag är inte den personen du tror, jag känner inte att det kliar i fingrarna
och jag bara måste skriva den här tråden.

Angående den sista raden, jag är varken sur, irriterad, upphetsad eller någonting.
Jag är avslappnad och tänkte ta mig en öl i solen.

En sista gång, läs nu vad jag skriver, du har fel uppfattning av mig :)
I det har du helt fel, ett dilemma du delar med t.ex. tjocka korkan.
Undrar var han är nu för tiden, fast i fetto-träsket säkert. :lol

Okej då :rolleyes:
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Vänta här nu. Använder ni skattemedel i Malmö för att hylla terrorister?

Jag vet att man redan har klarat av att reda ut hur det ligger till här i tråden, men jag kan bara inte låta bli den här gången..


:rofl
 

Bifogat

  • blatte.JPG
    blatte.JPG
    29.2 KB · Visningar: 57

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Men fortfarande så ändrar det inte något, för hade de sökt tillstånd så hade de troligtvis fått det och då kan man bara kasta ur sig begreppet "yttrandefrihet" om någon frågar något om skylten innebörd.
Som sagt, vem fan bryr sig om något så totalt banalt som en jävla minnesplakett över några som precis inte en enda jävel bryr sig om?

Men de var fina, de där konstverken, bara det gör ju att de ska få vara kvar.
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Säger bara Ådalen -31.

Var inte bevandrad nog till att känna till ådalen men wikipedia skvallrar om:

Ådalshändelserna, Skotten i Ådalen eller Ådalen 31 kallas händelseförloppet kring en arbetskonflikt i Ådalen 1931, där fem personer sköts ihjäl av militär. Händelsen delade Sverige i två delar om vems fel det var att tragedin inträffade, och skillnaden i åsikter märktes tydligt mellan borgerliga och vänsterinriktade tidningar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag vet att man redan har klarat av att reda ut hur det ligger till här i tråden, men jag kan bara inte låta bli den här gången..


:rofl

Det där är en av de bästa bilder som cirkulerar. Propagandamässigt är den oslagbar. Jag tror den kan ge någon 0,1-0,2%.

Jag älskar den. :)
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Det där är en av de bästa bilder som cirkulerar. Propagandamässigt är den oslagbar. Jag tror den kan ge någon 0,1-0,2%.

Jag älskar den. :)

Det kunde lika gärna varit en svennemalmöit på bilden, texten "det känns som Irak eller något annat arabland" hade passat lika bra där.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Problemet med anarkistskylten verkar nu vara löst.

http://sydsvenskan.se/malmo/article346008.ece :tummenupp Trevligt med människor som gör vad vi andra tänker. Man kan bara hoppas att den andra olagliga skylten snart går samma öde till mötes. Fast sossarna i Malmö kommer väl att blixtinkalla hela poliskåren för att bevaka den. Det måste ju vara högprioriterat.
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Problemet med anarkistskylten verkar nu vara löst.

http://sydsvenskan.se/malmo/article346008.ece :tummenupp Trevligt med människor som gör vad vi andra tänker. Man kan bara hoppas att den andra olagliga skylten snart går samma öde till mötes. Fast sossarna i Malmö kommer väl att blixtinkalla hela poliskåren för att bevaka den. Det måste ju vara högprioriterat.

"Natten till i dag var det hundra år sedan bombdådet mot Amalthea. Vissa beskriver dådet som ett terroristattentat medan andra kallar männen som låg bakom det för hjältar."

Han rodde ut på en stulen båt, la dit en bomb tillverkad av stulen dynamit,
för att skrämma folk som inte arbetsvägrar som envisa femåringar.

Sen när sätter dom hjältar i finkan? :va
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
"Natten till i dag var det hundra år sedan bombdådet mot Amalthea. Vissa beskriver dådet som ett terroristattentat medan andra kallar männen som låg bakom det för hjältar."

Han rodde ut på en stulen båt, la dit en bomb tillverkad av stulen dynamit,
för att skrämma folk som inte arbetsvägrar som envisa femåringar.

Sen när sätter dom hjältar i finkan? :va

Han var köad för avrättning, men sosseriet som vann valet därpå omvandlade det till livstids fängelse. De släppte ut honom efter 6 år eller så. Patetiskt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Han var köad för avrättning, men sosseriet som vann valet därpå omvandlade det till livstids fängelse. De släppte ut honom efter 6 år eller så. Patetiskt.

Vad fick dom engelska strejkbrytarna för straff för att dom skjöt mot dom strejkande då?
Jag menar Borgeriet som satt vid makten då måste väl ha ingripit kraftfullt?

Näe, fan, nu kasted jag också paj...
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Vad fick dom engelska strejkbrytarna för straff för att dom skjöt mot dom strejkande då?
Jag menar Borgeriet som satt vid makten då måste väl ha ingripit kraftfullt?

Näe, fan, nu kasted jag också paj...

Hur många var det som dog/skadades av beskjutningen? Varför sköt dom - för att de tyckte det var kul? Straffet de fick? Tja en död och 23 skadade.

En mördare är en mördare. Han blir inte mindre mördare för att han råkade ha rätt åsikter enligt den nytillträdda regeringen.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det kunde lika gärna varit en svennemalmöit på bilden, texten "det känns som Irak eller något annat arabland" hade passat lika bra där.

Ja, men då hade den inte varit lika slagkraftig eftersom det då varit undeförstått att det var något negativt. Nu blir den mer provocerande och ger mer effekt. :)
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top