Sortering i Burning rom

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
När jag ska bränna MP3'or på datadisk i Nero burning rom vill programmet sortera mina filer när jag lägger över dem. Jag antar att Nero vill väl, men jag vill ha låtarna i den ordning jag lägger in dem i, och inte i bokstavsordning eller nått. Hur gör jag?

Det går inte sortera ordningen av filer på en cd-skiva....eller på något annat datamedia heller för den delen.

Sortering av filer görs enbart när du visar filer som redan finns och då kan du ju välja om du vill sortera efter filnamn, ändelse, storlek, datum osv. På själva skivan är det egentligen bara total oordning.

Så svaret på din fråga blir: nej

(Det är skillnad när du gör audio-cd. Där spelas skivan från längst inne vid hålet och ut. Precis som en gammal LP, fast tvärtom. Där läggs låtarna i den ordning de ska spelas upp.)

timm skrev:
2382288 Det går inte sortera ordningen av filer på en cd-skiva....eller på något annat datamedia heller för den delen.

Sortering av filer görs enbart när du visar filer som redan finns och då kan du ju välja om du vill sortera efter filnamn, ändelse, storlek, datum osv. På själva skivan är det egentligen bara total oordning.

Så svaret på din fråga blir: nej

(Det är skillnad när du gör audio-cd. Där spelas skivan från längst inne vid hålet och ut. Precis som en gammal LP, fast tvärtom. Där läggs låtarna i den ordning de ska spelas upp.)

Jo, men det när jag ska göra en bränningslista alltså. Då jag drar över filerna till "skivfönstret" hamnar de i en sortering jag inte vill ha.

Men hur filer hamnar i bränn-fönstret påverkar ju inte den färdiga cd.n, så sorteringen där har ingen betydelse....såvida det inte är en audio-cd, men då brukar det bara vara att dra runt spåren så de hamnar i den ordning man vill.

Vad som däremot kanske kan lösa ditt problem är att döpa om dina filer och ange nummer framför i den ordning du vill ha dem, t.ex
001_ZZ Top
002_Aerosmith
003_Backstreet Boys

Då borde de komma rätt även senare när du spelar upp dem.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg