soppatorsk

hymac

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2003
Ort
stockholm
Hoj
ktm 625 sxc och yamaha xt 500
Enligt killen som jag köpte min 625 SXC så tvär -dör den när soppan tar slut och låser bakhjulet, låter ju lite scary om man ligger och kör på motorväg nån som har erfarenhet av detta ? på min andra hoj så hostar den till ett par gånger så man hinner sätta på reserven i farten
 
Min SXC hostade/ryckte till några gånger innan den dog, men jag hann aldrig slå över den till reserven innan den stannade helt.
Låsa bakhjulet var väl å ta i, det finns ju koppling på den hojen juh... :kocko
Låste iaf aldrig mitt bakhjul trots ett flertal soppatorskstopp. Jäkla liten tank... :huvet
 
det är ju en löjligt liten tank vet du om det går att sätta på en större bryr mig inte så mycket om vikten
 
hymac skrev:
det är ju en löjligt liten tank vet du om det går att sätta på en större bryr mig inte så mycket om vikten

Du kan sätta på vilken som helst av dom andra tankarna som finns till LC4a modellerna,
enda haken är att du måste byta sadeln oxå... :3freak
 
ok men det låter som ett dyrt nöje jag får väl tanka två gånger om dan
 
Kanske att det går att sätta dit en ny tank utan att byta sadel men det kommer inte se snyggt ut eftersom frampartiet på sadeln ser annorlunda ut.
 
hymac skrev:
ok men det låter som ett dyrt nöje jag får väl tanka två gånger om dan

Ha ha ha ha, jo DET känner jag igen. Tanka både när man sticker ut & när man kommer hem... :gnissla
 
Skulle vara intressant o veta om man skulle kunna passa in 640 tanken på en 660. Någon som hört eller vet om detta är möjligt? :va
 
jag har både 640 tank o sadel till salu.Du kan få låna tanken o testa om det e det som e felet om du vill.
 
Marals76 skrev:
Skulle vara intressant o veta om man skulle kunna passa in 640 tanken på en 660. Någon som hört eller vet om detta är möjligt? :va

Det borde väl gå? Det är väl samma ram som till 640?
Kommer inte ihåg hur sadeln ser ut på 660, men misstänker att den har samma problem som 625,
annan from på sadeln där den sluter an mot tanken jämfört med 640.
 
Såg just att det inte va nåt fel,uppfattade det som att hojen stannade för dig.Men du får gärna låna prylarna iaf för att se hur det passar.
 
ktmjacke skrev:
Men du får gärna låna prylarna iaf för att se hur det passar.

Kom på en sak till, det skiljer i hur man sätter fast sadeln i bakkant oxå.
625 har skruv uppifrån genom sadeln & fäster i "skärmen".
Meddans 640 har genomgående skruv underifrån genom skärmen & fäster i sadeln.

För att 640 sadeln ska sitta kvar på 625 får man ta bort låsblecket som sitter i skärmen & borra ett hål för skruven.
 
tack för det generösa erbjudandet, vi kan väl sammanstråla på vårkanten för att se om det går att modifera på ett snyggt sätt,
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top