soppastrulande gixxer

Berra_83

Per
Gick med
12 May 2005
Hoj
ett par r6:0r
Problemet gäller en gsxr 600 -99 med förgasare.

Hojjen tappar effekt å går dåligt och ibland förändras ljudet markant oxå (3 cyl?) resultatet blir att den dör om jag frikopplar då. Har dött 20 ggr på 300 mil. Det händer med allt mindre mellanrum mellan gångerna. När de börjar bli kort om soppa i tanken dör den mer frekvent än med full. Har kört 300 mil i sommar å den dog 2 gånger de första 100 milen å nu i helgen dog den 8 ggr på 45 mil, så de är läge att göra något radiklat. Jag har plockat ner tanken, pumpen och kollat bränslefiltret (de va lite geggigt, men inte alls farligt), och har beställt ett nytt och ska dra dit de. Har även kollat luftslangarna till tanken.

Att tillägga om hojjen är att förra ägaren haft problem med en av flottörerna. Den blir väldigt varm, och de fort. Jag ligger på 85 grader och johan (han har likadan hoj) 65 efter en mils normal körning med lite varmkörning. Ett annat litet höftskott är att jag hade lite glapp på batteripolerna ett tag, men de e åtgärdat nu, kan glappet påverkat tänstiften negativt?

Så, snälla ge mig tips. Vad ska jag göra efter att jag bytt b.filtret och det inte funkar bättre efter det? :confused: (Kolla tändkablar och byta stift?) :rolleyes:

/Berra

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...