soppapump..

spider26

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Flen
Hoj
sucka 750R-96
drog upp hojen på bakljulet när jag slog ner så dog hojen..efter de så går den inte igång..soppapumpen surrar inte..finns det nåt relä eller nån säkring..eller är de bara att byta skiten??? :huvet
 
Finns det säkring så kollar du om den har hoppat loss.
Kolla också om nån elektrisk kontakt har hoppat isär nånstans. Kanske kontakten under tanken?

Edit: Jag betvivlar att pumpen har gått sönder bara för att du har landat hårt. Mycket troligare att det är nåt som hra hoppat isär. Sätt igång och leta!
 
Robban_C skrev:
Finns det säkring så kollar du om den har hoppat loss.
Kolla också om nån elektrisk kontakt har hoppat isär nånstans. Kanske kontakten under tanken?

Edit: Jag betvivlar att pumpen har gått sönder bara för att du har landat hårt. Mycket troligare att det är nåt som hra hoppat isär. Sätt igång och leta!

allt är intakt säkringar och kontakter
 
Mät om du har spänning fram till pumpen innan du slantar upp för en ny pump. Eller låna en pump om du kan och testa med.
Det är såååå långsökt att pumpen skulle gå hem bara för att du landar hårt. Det "måste" (dvs "borde definitivt") vara ett annat fel.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top