Hej igen!
Som ni säkert förstått går jag i planer att koppla på en stressflekt på min daytona... Så ni som KAN, kan väl ge mig lite råd...
1. Soppapumpen, MÅSTE man byta den, eller beror det på hoj?
2. Spridare... samma fråga.
3. Någon som vet vad stakarna pallar med på en daytona 955i? Det sägs olika saker i olika forum.
4. Mappning måste ju göras... Men finns det inget liknande PCIII fast för turbohojar.
5. Hur funkar mappningen? Höjer man soppainsprutningen i takt med hur mycket luft som skickas in i motorn eller vilket varv motorn har?
Utgå ifrån att jag drömmer om 200 hp... inte mer... kanske mindre...
Oj va mycke frågor! :kocko
Tacksam för svar på hälften
Som ni säkert förstått går jag i planer att koppla på en stressflekt på min daytona... Så ni som KAN, kan väl ge mig lite råd...
1. Soppapumpen, MÅSTE man byta den, eller beror det på hoj?
2. Spridare... samma fråga.
3. Någon som vet vad stakarna pallar med på en daytona 955i? Det sägs olika saker i olika forum.
4. Mappning måste ju göras... Men finns det inget liknande PCIII fast för turbohojar.
5. Hur funkar mappningen? Höjer man soppainsprutningen i takt med hur mycket luft som skickas in i motorn eller vilket varv motorn har?
Utgå ifrån att jag drömmer om 200 hp... inte mer... kanske mindre...
Oj va mycke frågor! :kocko
Tacksam för svar på hälften
