Soppa problem

Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Kawasaki zx9r-98
Har en trimmad 1100r som går orent typ 3 cylindrar när det är 5-6l kvar i tanken direkt jag tankar så går den bra igen i 15mil ,kan det va nått med bensinkranen kanske? :huvet nån som vet?

Har du monterat något extrafilter på slang/slangar innan förgasare?
Om så är fallet prova med att ta bort det.

Dåligt soppatryck?
Om pumpen börjar ge sig så kanske det extra trycket som blir från full tank hjälper motorn att gå rent i början.
Är det vakumpump eller elpump på GSXR1100 från 93?

SUZUKI1100R UME skrev:
Har en trimmad 1100r som går orent typ 3 cylindrar när det är 5-6l kvar i tanken direkt jag tankar så går den bra igen i 15mil ,kan det va nått med bensinkranen kanske? :huvet nån som vet?
prova med att öppna tanklocket... kan vara avluftningen som e tokig så att du får vacum i tanken..... hände faktiskt på min SB6:a

GSXR1100 -93 har ingen bränslepump överhuvudtaget däremot en vacumstyrd bränslekran.
har du en motor som e duktigt trimmad så kan d juh däremot bli problem med vacumet till kranen å då e d bara å handla en pinglekran istället.

jo jag har 1soppa filter till varje par förgasare ,mellan vacum kranen och förgasarna tar bort dom snabbt! tack tack allihopa

SUZUKI1100R UME skrev:
jo jag har 1soppa filter till varje par förgasare ,mellan vacum kranen och förgasarna tar bort dom snabbt! tack tack allihopa
Har du tagit bort filtren? Blev det bättre? Har nämligen samma problem på min gixxer 91:a.

Mmm känns som om jag har samma problem med min Zx9a.. Har dock ej gjort nåra förändringar sen förra året, på bränslesystemet eller nått sånt... :va

Men ska testa det där med att öppna tanklocket... :tummenupp

Orginalkranen har ju ett långt filter inne i tanken, inte helt ovanligt med skit runt det.

Tog Bort Filterna Och Det Funka NÄstan Perfekt Det ÅterstÅende Problemet Att Den Inte GÅr Som En Klocka Kan Ju Va Att Vacum Kranen Inte Pallar!!! Cykeln GÅr Ju 305km/h FÅr VÄll RÄcka FÖr En Stund Tack Alla FÖr HjÄlpen Ska Även Prova RengÖra Filtret I Kranen Men Nu Kan Jag Jallafall KÖra Soppa Torsk Och Det Har Jag Även Provat Den Drar Ju 1,4l Milen SÅ Det Är Ju LÄtt HÄnt :)

SUZUKI1100R UME skrev:
Tog Bort Filterna Och Det Funka NÄstan Perfekt Det ÅterstÅende Problemet Att Den Inte GÅr Som En Klocka Kan Ju Va Att Vacum Kranen Inte Pallar!!! Cykeln GÅr Ju 305km/h FÅr VÄll RÄcka FÖr En Stund Tack Alla FÖr HjÄlpen Ska Även Prova RengÖra Filtret I Kranen Men Nu Kan Jag Jallafall KÖra Soppa Torsk Och Det Har Jag Även Provat Den Drar Ju 1,4l Milen SÅ Det Är Ju LÄtt HÄnt :)

Jaja. :3freak

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS