Soppa för 8:57 litern!

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Åkte till Laxå i går för ett möte och stannade på Tanka (Volvo) i Enköping för att tanka. Döm om min förvåning när pumpen visade 8:57 för 95 oktan. Kollade de andra pumparna och där stod samma sak. Sen ser jag en stor skylt om att man med Volvokort alltid tankar billigare och priset 8:57.

Det är ju nästan 2:- under vad de andra tar (10:48) och jag sparade 120:- på 60 liter :tummenupp

Nån som vet varför priset var så lågt och om det bara är i Enköping eller över hela Sverige på Tanka?

Brukar vara "billigt" i Uddevalla också lite då o då. Annars är det bara att acceptera att man blir :arsele knu**ad av bensinbolagen samt staten när det gäller soppan.

Det är ju ALLTID billigt i Uddevalla.
Varje gång jag åkt förbi de senaste två åren har jag fyllt tanken på jet i Uddevalla. samma banderoll om sänkt bensinpris har ju suttit varje gång... :va
tankade ett par liter i kungshamn för 10:38 litern, för att komma till uddevalla där jag fyllde tanken (cirka 60liter) för 8:70 nåt litern... :)

Swedie skrev:
tankade för 10.50 idag... kul
hört att svidi har så mycket pengar att han nu har 3st som sköter om hans gods i usa nu när han är här och hälsar på.. men det är vad jag har hört :)

priskrig här i enköping.. vart så ett tag.. inte helt fel faktiskt:) speciellt som man pendlar till huvudstaden vareviga dag..

Marals76 skrev:
Brukar vara "billigt" i Uddevalla också lite då o då. Annars är det bara att acceptera att man blir :arsele knu**ad av bensinbolagen samt staten när det gäller soppan.
folk säger att skatten på soppan är dyr men jag ger mej fan på att om ALLA bara parkerade sina bilar,lastbilar,bussar mm så skulle dom sänka skatten ganska snart

Skorpan skrev:
folk säger att skatten på soppan är dyr men jag ger mej fan på att om ALLA bara parkerade sina bilar,lastbilar,bussar mm så skulle dom sänka skatten ganska snart

Tror du? En tanke med bensinskatten är ju just att sänka antalet fordon på våra vägar.

Skorpan skrev:
jo men nu skrev jag ALLA :tummenupp
Skulle alla ställa sina bilar så skulle vi få stänga hela landet. Sen så kan ju knappast bensinskatten ha med hur mycket lastbilar och bussar gör av med eftersom dom går på diesel :D :fakta

Kanske dags att skaffa en dieselmoppe då asså? :hihi
Dom borde starta paketpris "Köp en farmar-tank och få en diesel mc på köpet*"

*Köp 3, och få rättigheten att köpa skattefritt

:tummenupp

Blev fel på en pump i Götene häromdan precis utanför mitt jobb, stog en polis där så jag kunde inte tanka :/. Men en polare tankade full tank i hans egen och hans flickväns bil + båda föräldrarnas bilar och sin egen lilla last bil. För hör och häpna 1:- litern!!!

Full tank för 60:- synd att man inte ägde en tankbil och va där först ;)

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back