Sopbil på Bogan!

Körde bogesundsvägen igår, har inte kört den det här året, och ja, den där beläggningen är %&* inte att leka med.

Det var nog sista gången jag körde den vägen med motorcykel.

Körde där igår och tyckte inte det var några problem :va
Tycker dom snålat lite på gruset dock :mad:

Körde där igår och tyckte inte det var några problem :va
Tycker dom snålat lite på gruset dock :mad:

Härligt. Äntligen får man ha den vägen för sig själv att fisa runt på :D

Läste förresten i nån norrortsblaska att de boende nu klagar över att vägen blivit mycket jobbigare att cykla på eftersom den nya beläggningen gör det trögare.

Stackare.

Körde bogan för några dagar sedan och jag tyckte inte att det var några som helst problem, visserligen var det inget bombartempo men klart över skyltad hastighet. Enda skillnaden mot innan är att det vibrerar mer i hojen, hur det skiljer sig i grepp är svårt att sia om men jag kände faktiskt större förtroende för den nya beläggningen jämfört med den gamla. Lite grus på vägen är t ex inget problem numera då det hamnar nere i "porerna" på asfalten

Läste förresten i nån norrortsblaska att de boende nu klagar över att vägen blivit mycket jobbigare att cykla på eftersom den nya beläggningen gör det trögare.

Stackare.

:banana Klart att dem måste klaga på något, det är ju det enda de ägnat sig åt de senaste åren, så tomrummet efter motorcyklarna måste ju fyllas med något annat.:D

Den nya beläggningen verkar inte sträcka sig över hela vägsträckan, är inte tanken att hela skulle få beläggningen? sedan är det "märkligt" att dom låter gruset ligga kvar i kurvorna, är inte beläggningen straff nog?

Överflödigt grus kommer att sopas undan senare läste jag nånstans. Beläggningen kommer att bli betydligt behagligare att köra på nästa år, då den har plattats till av alla bilar som passerat. För några år sedan lades samma beläggning på några mindre vägar i mina trakter, och idag finns det inget lösgrus alls. Är som lite grövre asfalt bara.

Den nya beläggningen verkar inte sträcka sig över hela vägsträckan, är inte tanken att hela skulle få beläggningen? sedan är det "märkligt" att dom låter gruset ligga kvar i kurvorna, är inte beläggningen straff nog?

Från Pålsundsbron och fram till stallet är det en grov fraktion på stenen. Efter stallet och fram till Ladvik/Vaxholmsvägen, har det lagts en annan blandning av stenfraktion, med mindre sten/grus, vilket gör att vägen ser ganska så annorlunda ut på den sträckan. Framförallt så "blöder" det igenom mycket mer där, riktigt smaskar om bildäcken när man kör.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra