Sony Ericsson Z1010 & Tre, bra?

Måste bara skriva..

Jag har haft 3 i ungefär 1½ månad nu, det måste vara det sämsta jag nånsin har haft.

Att min motagning för 3G är skit är ganska förståeligt, har ingen mast närmte än 1000m + jag ska inte ha någon motagning alls på 3G.

Men deras satans roaming, tydligen så roamar dom vodafone när dem saknar 3G nät, jo men visst, den roamar ta mig fan nästan alldrig på deras nät, att använda telefonen till att snacka hemma hos mig kan man glömma, den funkar fint till att skicka sms med. Det är allt.
På 1½månad har jag kunnat ringa 50min, och det var till kundtjänsten hos dem :3freak övrigt så har jag sällan motagning, rätt ofta 2 och 2½G motagningen försvinner helt. När 3G luren väl roamar vodafone (sällan sällan) så är kontakten skit, samtal bryts osv och motagningen försvinner som sagt lite hit å dit. Nä håll er ifrån 3, har väntat i 1månad nu på att få min upplåsningskod till mobilen, såfort jag skickar in en blanket så kommer en annan 3veckor senare med posten :mad:. Alldrig mera 3 såfort mobilen är upplåst (kontantkorts 3skit).

Felet ligger inte hos vodafone eftersom jag har en till mobil med just vodafone och den har full kontakt.

Gillar ni att sms´a och alldrig ringer, så funkar 3 ypperligt (dock så kan det hända att ni får vänta en evighet på sms´et eftersom du saknar motagning).

Ringer du mycket och måste vara anträffbar 24/7 och har köpt 3, stackare säger jag bara nu har du gjort bort dig.

Nä håll er ifrån dem, dom har mycket kvar att fixa innan man kan börja använda dem på allvar.
Ps, dom loopar 1 låt i telefonkön till deras kundtjännst, i alla fall var det så när jag ringde det, Backstreet Boys i 24min 31sekunder kan få vem som hellst att gråta :3freak

Har tre med Nec 616e

possitivt:
Inget
Negativt:
Allt

köpte det i april, sitter bara o väntar på att abonemanget ska gå ut.. har inte använt mobilen sen i juni :mad:

kajlyl skrev:
Har tre med Nec 616e

possitivt:
Inget
Negativt:
Allt

köpte det i april, sitter bara o väntar på att abonemanget ska gå ut.. har inte använt mobilen sen i juni :mad:

Vad är de som inte funkar då? :va

MHK skrev:

Allvarligt talat, när det gäller 3, så är det bättre att fråga "-Vad fungerar"
listan har en förmåga att bli ganska lång annars :gnissla

The-PatriX skrev:
Allvarligt talat, när det gäller 3, så är det bättre att fråga "-Vad fungerar"
listan har en förmåga att bli ganska lång annars :gnissla

O fan är de så illa?

Men att dom inte får mer kritik...?

Trodde de mest krånglade i början!

MHK skrev:
O fan är de så illa?

Men att dom inte får mer kritik...?

Trodde de mest krånglade i början!

Inte mer kritik? Villken sten har du sovitunder?
Finns till och med nån svensk sida som riktar sig till missnöjda kunder osv, står ju i tidningarna hit å dit om dem.
Senaste var när dom reade ut Motorola A925 för 644:- med kontantkort, några veckor senare gick dem ut med att de ska ta bort kontantkortet och istället ha ett svindyrt abbonemang utan bindningstid istället :mad:

Fast de som var missnöjda skulle få låsa upp sin mobil gratis,,,, Jojo, själv så får jag bara en massa blanketter hit å dit av dem istället för en upplåsningskod :mad: :mad:

The-PatriX skrev:
Inte mer kritik? Villken sten har du sovitunder?
Finns till och med nån svensk sida som riktar sig till missnöjda kunder osv, står ju i tidningarna hit å dit om dem.
Senaste var när dom reade ut Motorola A925 för 644:- med kontantkort, några veckor senare gick dem ut med att de ska ta bort kontantkortet och istället ha ett svindyrt abbonemang utan bindningstid istället :mad:

Fast de som var missnöjda skulle få låsa upp sin mobil gratis,,,, Jojo, själv så får jag bara en massa blanketter hit å dit av dem istället för en upplåsningskod :mad: :mad:

Inte lätt när man bor på "landet" o inte får reda på nåt... :huvet

Men är inte de mesta kritiken riktad imot deras kontantkort o kundtjänst?

MHK skrev:
Inte lätt när man bor på "landet" o inte får reda på nåt... :huvet

Men är inte de mesta kritiken riktad imot deras kontantkort o kundtjänst?

Kritiken är riktad mot allt som har med 3 att göra.
Alltid så är det nått fel med dem, enda positiva jag har att säga om dem är... ehmm?.. hmmm.... Mobilen var billig, ja det var det positiva, fast kvalitén sög ju på den, är inne på nummer 2 och den har samma fel som fösta så nu skiter jag i det, har den som en SMS maskin

MHK skrev:
här är långt ifrån allt men lite kortfattat
nätet (bor 300m från en mast)
telefonen
uppkoppling
batteritiden
kundtjänsten
Räkningarna

som sagt lättare o fråga vad som är bra...
köp telia eller nått annat med 3G om du nu tvunget ska ha det (videosamtal var kul en vecka)

Back