Sony Ericsson-applikationen "Tracker" på bana

MrWhite

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2008, Honda CBR600RR Hannspree
Tänkte höra om någon hade testat Sony Ericssons mobil applikation "Tracker" på bana. Den är skapad för att hålla koll på din vanliga löprunda med distans och fart men skulle detta även kunna användas på valfri bana? :va

Tänkte höra om någon hade testat Sony Ericssons mobil applikation "Tracker" på bana. Den är skapad för att hålla koll på din vanliga löprunda med distans och fart men skulle detta även kunna användas på valfri bana? :va

Har bara använt den vid löpning, och den är ju inte exakt på avstånden så om du skall ha den till att kolla varvtider så kommer du att ha en på tok för stor felmarginal.

Logga racet eller träningen i GPSen. Öppna sedan filen i ett program som jag tror heter gps tracker. Där ser du varvtider, om du gasar eller bromsar, hastighet mm. Programmer "målar" grönt där du gasar och rött där du bromsar.

Hittar du inte programmet så hojta till så skall jag se om jag har det.

/Björn

Har inte sonyericssons men jag har en likanande från Nokia som jag använder när jag är ute och kör på helgarna. Så det borde fungera tycker jag.

Var finns applikationen att hitta för nedladdning?
Har kollat in Sony ericssons hemsida men inte hittat ngt?

Kolla även var det är för uppdateringsfrekvens på GPSmottagaren. Vill man ha exakta tider är mobilens 1Hz ingen höjdare.

Jag provade att ha på "Tracker" programmet på en bandag i våras.
det fungerade inte alls bra, antagligen för att den uppdateras för långsamt. tyvärr

Hör med "greven" han har många enkla och billiga lösningar.

Kolla även var det är för uppdateringsfrekvens på GPSmottagaren. Vill man ha exakta tider är mobilens 1Hz ingen höjdare.

Finns det några mobiler med inbyggd GPS som har snabbare sampling än 1 Hz?
Antar att 10Hz borde räcka men finns det i en mob ?

Finns det några mobiler med inbyggd GPS som har snabbare sampling än 1 Hz?
Antar att 10Hz borde räcka men finns det i en mob ?

5Hz duger utmärkt om du bara ska logga tider, dock är det väl få mobiler som har så bra mottagare. Vissa externa mottagare man kan köpa är ju bra om man vill få exakta tider, men dom kostar ju också. Om nån vill ha en förhållandevis billig laptimer så kolla hemsidan i signaturen, den funkar hur bra som helst och ger betydligt bättre tider än en mobiltelefon.

Back