Sommaren utan motorcykel

Om du fått denna insikt, att du "brassat i helvet" enbart på grund av adrenalinkicken, och att det var en destruktiv sida av ditt liv... då är det rätt beslut du tagit.

Men vi är alla olika, för mig är det att ta kurvor, att köra vilse på okända vägar och att koppla av... från allt. Därför kör jag heller inte någon riktig sporthoj...

Bra skrivet av trådskaparen!

kanske inte så länge som möjligt men så gott som möjligt!
Lite det jag menade:tummenupp
Hahaha... åh vad jag älskar sånt snack. Ovanstående inlägg kommer från killen som åker bakhjul med jeans och bombarjacka(?)...

/"Han som har rätt"
Det dröjde bara ett par tim från man bytte avatar till att nån kommenterade den i vanlig moraltantmaner, inte direkt oväntat!

Åker ofta runt i stan i jeans och munkjacka (för nån bombarjacka äger jag inte) givetvis begränsar man då också hastigheterna därefter, sen om jag nu vill slanga iförd ovanstående mundering i ett öde industriområde så är det väl upp till mig?

Ingen önskar väl sina föräldrar/flickvänner ett sos samtal om att deras anhöriga har avlidigt!

Sen snack som "Han som hade rätt" sänker bara nivån på dina inlägg ännu mer! Väx upp lite om du nu ska snacka moral!

Haha va fan, senast va de ju den nya bruttan som förbjöd dig o köra. Hur ligger de till egentligen? :hihi

Haha va fan, senast va de ju den nya bruttan som förbjöd dig o köra. Hur ligger de till egentligen? :hihi

Har läst hans text nu 3 ggr och tycker mest det är psudo-kvasi-djup smörja. Jag har varit utan hoj och med hoj och aldrig försökt filosofera runt om det. Tur för mig. Konstig avatar för en kille som tycker det är skönt att va utan hoj. KOnstigt forum. Varför är du här ?

Äh, fan här skall försökas:

År 2 tusen 7
ktm åker ego
bättre än utan

tid - iaktagelse - jämförelse :yoparty

Last edited:
3069347 Har läst hans text nu 3 ggr och tycker mest det är psudo-kvasi-djup smörja. Jag har varit utan hoj och med hoj och aldrig försökt filosofera runt om det. Tur för mig. Konstig avatar för en kille som tycker det är skönt att va utan hoj. KOnstigt forum. Varför är du här ?
Jag vet inte, vem är jag? Egentligen finns inte jag utan jag är bara en jävligt frän bot! :banana

Bara för att man delar ett intresse för motorcyklar så betyder inte det att man delar uppfattningen om vad som är roligt med dem.

Om Chii kommit till insikt om att hans intresse för MC satt i något som han kanske kan få ut bättre på annat håll så kan jag bara gratulera. Alla lyckas inte med det.

En rolig bil är inte att förakta när det gäller adrenalinkickar, och fan så mycket säkrare. Bara en fundering. Har inte blivit många mc-mil för mig i år just då suget efter hastighet mer eller mindre fattades när våren kom eftersom jag lekt så mycket i vintras med bilen.

Håller faktiskt med dej om mycket..

Många moralväktare på detta forum som kör sporthoj måste ju va lite konstiga i skallen.

Dom köper en hoj som gör närmre 300 kmh o påstår på fullaste allvar att dom köpt den för o köra lagligt i trafiken:va

Om det e så så måste dom ju va lite rubbade, sitta som en yxa på en sporthoj o fisa.. en sådan hoj ska köras fort o hårt annars e den oduglig som färdmedel pg av körställningen.

Om dom nu endast kör för fort på bana kanske dom borde skaffat en renodlad racing hoj i stället.

Jag har en Volvo V70 som kanske toppar närmare 250, är jag inte rubbad då oxå för att jag har en bil som går så fort och jag inte kör så jämt? Du har nog fattat noll och nada, jag har inte köpt min hoj för toppfarten, jag har sagt det förr och säger det igen, vill jag åka fort rakt fram så kör jag styrlåsracing med en trimmad V-max, jag kör sporthoj för att det är den bästa hojen man kan ha för vad JAG anser man har en hoj till att SVÄNGA(andra hojar svänger fint med som offroadare men där går chassiegenskaperna bort för mig), helst lite fort, allra helst på banan!!!!!

Visst att vissa får en kick av att dra ur sin hoj, inte jag tycker bara det är jobbigt och otäckt i högre farter 200+. Oduglig som färdmedel, suck igen...jag kommer köra närmare1000 mil iår igen på en oduglig hoj i trafiken..mestadels gata ja är det odugligt så vet inte jag..:rolleyes: , en kort kvällstur för mig är inte possör-bling-bling vid korvmojen och dra ur hojen på några rakor, jag sticker ut och kör en minst 10 gärna upp till 20 mil, så för mig är det den bästa kompromissen jag kan ha för tillfället, skall jag ha en banhoj kan jag BARA köra bana, jag skall ha en större bil eller buss ämnad enbart för det ändamålet, bil med dragkrok behövs och släpkärra..DET söker inte jag, dessutom får man en tur när man kör till och ifrån banan(men visst kan det vara skönt med kärra ibland)
För enbart KICK sökarna att köra fort rakt fram så kanske det vore läge att köra bana, men det är klart då måste varjefall vissa av dem lära sig att svänga oxå och sen får de lära sig vad en sporthoj är byggd för!

Last edited:
Chii>> Trevligt skrivet men oss behöver du inte övertyga, vi som fortfarande åker hoj kommer ändå inte förstå dig... Börjar man bete sig farligt på sin maskin, då byter man till något som sätter gränser, men fortfarande har två hjul och kräver A-kort. Ungefär som att övertyga sig själv om man mår bättre av att sluta snusa för att bibehålla sin auktoritet över sitt eget sinne...
Man kan ha förbannat kul på en klass 5 hoj också, eller en offroad, eller motard eller...

Den som inte fattar den partiella ironin i detta meddelande kan låta bli att kommentera, tack.

Visst att vissa får en kick av att dra ur sin hoj, inte jag tycker bara det är jobbigt och otäckt i högre farter 200+. Oduglig som färdmedel

Visst man behöver inte gasa som en idiot om man äger en sporthoj men å andra sidan om du sällan använder de du har i motorn så kan du ju lika gärna köpa en effektsvagar hoj?

Skulle personligen inte vilja äga en hoj jag är rädd för att köra oavsett hastighet.

Tycker trådskaparen gjort ett moget och självkritiskt övervägande som resulterade i ett bra beslut. Tror inte alla har denna självinsikt, men med tanke på de många (ofta) onödiga olyckorna borde fler tänkt samma sak.

Tyvärr sitter jag lite i samma sits som trådskaparen, har en hoj med 180 hk+ och visst används dessa.... ofta. Jag vet bara inte om man skall komplicera det hela och säga att man är destruktiv. Det kan ju faktiskt vara så att man älskar att ta en kurva snabbt och blåsa på när tillfälle ges. Problemet är att riskerna trots allt är stora oavsett hur man väljer att se på saken, har aldrig kört av vägen, aldrig blivit påkörd eller kört in i något. Kort sagt aldrig råkat ut för någonting trots att det knappt går en dag utan att mätaren slår i botten ett antal gånger. Kanske har det bara varit tur eller så är turen hjälpt på traven av det faktum att man väljer sina ställen och är fruktansvärt försiktigt i trafiken (där det finns trafik). MEN förr eller senare kan turen vara slut och då kanske det är lättare att snacka om destruktivt betéende. Egentligen handlar det kanske helt enkelt om att man älskar att köra hoj. Det finns inte mycket bättre än en rejält kurvig väg som hindrar en från att köra över 100 km/h oavsett hur bra man kör. Inte fasen kan väl det vara resultatet av ett destruktivt leverne ?

(OBS, det går inte att köra under 15 mil/runda om man måste köra över 5 mil för att komma till kringelikrokvägen nr:1)

/D.

Vissa i klubben för inbördes beundran klarar inte trådskaparens resonemang.

Visst man behöver inte gasa som en idiot om man äger en sporthoj men å andra sidan om du sällan använder de du har i motorn så kan du ju lika gärna köpa en effektsvagar hoj?

Skulle personligen inte vilja äga en hoj jag är rädd för att köra oavsett hastighet.

Det sitter inte i motorn, jag köpte för användbarheten, plus att de är så snygga och har bästa tekniska lösningar, jag skulle valt min hoj även om den hade mindre hästar, lägre toppfart. Jag använder min motor hela tiden när jag kör sen om jag inte använder den fullt ut för att åka i 300, accet gillar jag, bromsar i toppklass, kalasgrepp i däck och fantastiskt chassi och fjädringskoponeter i topp. Gillar skjutet ur kurvor etc etc, på banan manar jag på den allt jag kan:tummenupp :tummenupp Många åker bilar med som de inte "använder" tänk om alla körde en Daewoo matiz, det skulle höja säkerheten i trafiken, spara på miljön istället för många som skall åka 3 tons SUV:ar inne i stan som grisar ner.

*/ ?>
Back