Sommaren åt helvete....

R1 Uffe skrev:
Jag betalde kärringens MC kort förra sommaren & hade tänkt inhandla en R6 till henne denna sommar, för att vi skulle kunna fara ut & semestra lite gran i sommar. Men nu är det så att vi väntar barn den 15 Maj så det lär ju inte bli.
Min R1 -99 är såld nu, hade tänkt köpa en -02 sån, men nu så blev det en Volvo 855 istället :mad:
Tjejen var inte så glad heller på att jag sålde R1, hon tyckte det va roligt att övningsköra med den, så då tänkte jag att en R6 skulle vara ännu roligare att köra.

Har beslutångest när man ska köpa en MC, ska man vänta till i höst & hoppas på ett bra pris på en -02 eller ska man köpa nu innan sommaren & inte kunna köra så mkt pga. barnet :huvet

HILFE

Om jag får säga så tycker jag det va ett litet märkligt inlägg... :va

Vill ni har en unge eller? Låter som att den kommer lite i vägen. Men köper du inte hojen nu... så blir det nog svårt att köpa den sen. Eller så köper du en till morsan som hon kan ha när du är hemma med barnet. :)

Du ska definitivt köpa en hoj som ni båda kan köra på. Ni kan ju turas om. Det är underbart att få slippa barnen en stund ibland (även om man älskar de små odjuren). Man får laddat sina batterier på ett utomordentligt sätt när man glider fram på hojen, även om det bara blir en kort tur... :tummenupp

Själv planerar jag att sitta på hojen så fort jag bara kan efter förlossningen. När vi ska till onsdagsträffen får han ta bilen, bebben o barnen, medan jag tar hojen :rolleyes:

Tycker dom flesta svaren här är vettiga.
Tänk dig va ungen kommer tycka du är ball då! Farsa på hoj måste ju va kung :D Det skadar ju inte om det är en snygg heller så ungens polare blir som galna :kär

Jag gick från kung till pissmyra när jag bytte hoj från offroad till sporthoj.( i mitt barns ögon)han gillade Xr:en betydligt bättre.

BlueNote skrev:
Tänk dig va ungen kommer tycka du är ball då! Farsa på hoj måste ju va kung :D Det skadar ju inte om det är en snygg heller så ungens polare blir som galna :kär

ojoj

Jag fick själv en grabb nu i början av januari och skall nu i april ta rr licensen.
Varför måste man skaffa dom tre v-en volvo,villa,vovve bara för att man blivit farsa.
kom ihåg att du e samma kille som innan fast med mer ansvar.

kör jävel på bana under ordnade förhållanden.
köp bågen och ladda inte fullt i varje kurva annars ångrar du dig styggt. :yoparty

Min kompis fick barn och han hade köpt en rätt så ny hoj året innan. Den körde han med ungf. 3 runder med och när barnet kom blev han en jättetoffel och hans hoj fick inte ens se dagsljuset det året....
Hoppas att du inte gör likadant om du köper hojen nu.

Barn kostar mer än man bara kan föreställa sig. Vänta med hojköpet om du inte har FÄTT med cash.

clark73 skrev:
Jag gick från kung till pissmyra när jag bytte hoj från offroad till sporthoj.( i mitt barns ögon)han gillade Xr:en betydligt bättre.

Skrev jag nåt om sporthoj eller offroad? Snygg sa jag :)
Man märker väl vad kidden gillar.

Bara för att man skaffar barn så ska man inte sluta med alla sina intressen man hade innan barnet.
Klart ni ska ha hoj. Köp en och ha den och dela på. :tummenupp

Jag skulle inte sluta åka.

Köp en hoj, men du kanske inte behöver köpa den du verkligen drömmer om?Har du råd så köp den du vill ha men pengarna skall räcka till mer än att bara en mc och sitter du fast i familjefällan är det inte kul att ha tex en R1 stående i skuggan hemma som tickar dyra pengar och som du inte har tid att åka på...

Räkna på det. Bara du har nått att åka på så blir du nog nöjd, man kan ju inte sluta åka mc och göra sånt man är intresserad av bara för att man blir förälder, möjligen få mindre tid över till sig själv och det DU vill göra men det är väl bättre än ingen åkning alls.

Varför skriver alla att barn kostar skjortan? Och varför är det bara(?) barnlösa som skriver det?
Jag fick en dotter i Juni -03, och visst, hon kostade mig ca 1000mil (körde bara 900 i fjol) men särskilt dyr i pengar är hon inte.
Blöjor kostar ca 200 i månaden, barnmat (kommer lite senare) gör vi själva och kompletterar bara med burkar för resor och så. Ytterligare en hundring eller två i månaden. Kläder har vi mest fått/lånat ännu så länge, två barnvagnar som var gratis, sparar 300/månad till henne i framtiden.
Totalt sett går det än så länge ungefär jämnt ut med barnbidraget.

Den enda egentliga kostnaden är att inkomsten blir lägre för den förälder som är hemma. Senare kommer väl dagisavgift också, men inte än.

Skaffa en hoj om ni vill ha en. :tummenupp

Jag har 2 barn och 3 hojar :tummenupp Det gäller att prioritera.

Ugluk skrev:
Varför skriver alla att barn kostar skjortan? Och varför är det bara(?) barnlösa som skriver det?
Jag fick en dotter i Juni -03, och visst, hon kostade mig ca 1000mil (körde bara 900 i fjol) men särskilt dyr i pengar är hon inte.
Blöjor kostar ca 200 i månaden, barnmat (kommer lite senare) gör vi själva och kompletterar bara med burkar för resor och så. Ytterligare en hundring eller två i månaden. Kläder har vi mest fått/lånat ännu så länge, två barnvagnar som var gratis, sparar 300/månad till henne i framtiden.
Totalt sett går det än så länge ungefär jämnt ut med barnbidraget.

Den enda egentliga kostnaden är att inkomsten blir lägre för den förälder som är hemma. Senare kommer väl dagisavgift också, men inte än.

Skaffa en hoj om ni vill ha en. :tummenupp

De blir väl dyrare o dyrare?
Måste hugga min kompis för att han gnäller på sitt barn att han inte kan åka :fatta!
Fast hans barnvagn kostade 12tusen sa han :va
En träkärra håller väl i 50år?

Ska oxå bli farsa (i juli)

Tänker inte sälja hojen!!!
(får inte för frun heller) :tummenupp

Säger som dom andra, du kommer att ångra dej om du inte har nån hoj (läs rastlös)

Grattis till alla som skall bli pappa/mamma... jag ansluter mig till mängden (ETA 1 juli). För mig är det mer en ekonomisk aspekt. Skall beställa ny bil, köpa villa/radhus osv. Det blir ju inte direkt billigare att leva.

Jag vill hemskt gärna behålla bågen men tror nog att barnet kommer ta rätt mycket tid. Skall behålla den en stund så får man se hur ekonomin ser ut efter några månader. Man får väl börja köra minimoto för att bli av med abstinensen :).

//Pappa Mr J :tummenupp

shit.. edit 1 juni var det ju.. :rodnar

Sorry stoppsladd :)

Last edited:
Shit vad många Daddy-O det blir här på Sporthoj då.
Ska vi döpa om tråden till "Vi som ska bli pappa-tråden" ?

Kan det vara så att vi är utsatta för en stor komplott från "sporthoj.com.medlemmarnas.flickvanner.com" Som går ut på att få oss att lugna ner oss? :-)

//A.

Köp genast hoj! Varför ska alla balla ur när de blir föräldrar?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...