Sommar????

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
När tog ni er första åktur i sthlm förra året?
Lägg gärna upp bilder!.....abstinens!

Denna bilden är tagen ngn gång i september då jag fortfarande övningskörde, det var första gången jag körde förra året!

taget på hellasgårdens parkering.

Gissa om kamera mannen stod dåligt till!!! mitt i banan!
 

Bifogat

  • övningskörning.jpg
    övningskörning.jpg
    27.6 KB · Visningar: 691

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
hmm

Grandma Death skrev:
Ajabaja! Var är skinnstället?

Jag kör inte utan det när jag kör nu men just då med all gymanstik alá garagesväng gjorde så man svettades ihjäl.......
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Snyft, det där väcker gamla minnen det :)

Jag fick köra en Ducati Monster 600 på bilskolan, en mycket fin hoj förövrigt :D
 

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
jo tack.....

Mattiaz skrev:
Snyft, det där väcker gamla minnen det :)

Jag fick köra en Ducati Monster 600 på bilskolan, en mycket fin hoj förövrigt :D

vilken skola var det??? jag körde som privatist men hade tillgång till konerna ändå!
Jag har en 900 och är skitnöjd.....
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Re: jo tack.....

Monster skrev:
vilken skola var det??? jag körde som privatist men hade tillgång till konerna ändå!
Jag har en 900 och är skitnöjd.....

Den heter något så simpelt som "Kristinehamns bilskola" men jag är jättenöjd med den, och rekomenderar alla jag känner som ska ta kort dit, min bror tog sitt kort där (Dock B) för någon månad sedan, han var också jättenöjd.

Det enda som var dåligt med hojen var att den var svårstartad vid lite kallt väder, men så är väl fallet med de flesta förgasarmotorer.

Skulle mycket väl kunna tänka mig en Monster.
 

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
det stämmer!!!!!

Mattiaz skrev:
Den heter något så simpelt som "Kristinehamns bilskola" men jag är jättenöjd med den, och rekomenderar alla jag känner som ska ta kort dit, min bror tog sitt kort där (Dock B) för någon månad sedan, han var också jättenöjd.

Det enda som var dåligt med hojen var att den var svårstartad vid lite kallt väder, men så är väl fallet med de flesta förgasarmotorer.

Skulle mycket väl kunna tänka mig en Monster.

Det stämmer, så fort det blir kallt så är min så gott som ostartbar, men jag har iof högkompskolvar och 944 cyl, original är lite mer lättstartat!
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Dessa bilderna är visserligen inte från början av året, men de är från en av de goaste dagarna förra sommaren som jag tillbringade i sadeln på gammelbläjden. Nedan naturskönt utanför Biskops Arnö.
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Här kommer två bilder från den sista dagen jag körde ifjol, 31:a augusti, då vi samlades i Uppsala för att åka till Lunda och kolla på inspelningen av en del av bonusmaterialet i Ghost Rider.
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
Monster in da house:
När tog ni er första åktur i sthlm förra året

Som varje år, 1 maj till Italienska mäkesklubbarnas träff på Skokloster, det är över 20 år sedan Italienarna började denna tradition. En hel fotbollsplan med Ferrari, Maserati, Alfa, Lamborghini, Ducati (utan grappa 2002), Moto Guzzi, Aprilia, Vespa, Lambretta, Italjet å andra Italienska fordon....

sko19bg.jpg


DP says: Missar det inte......
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Det där måsta ha varit tidigt på våren så mycket skit som det ligger på asfalten där.......
 

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
SLUTA! Varför ska mitt vevlager vara skuret?? Jag vill köra NU!!!!!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top