2661223 Klart som f... att det pirrar... Men personligen så känner jag att jag inte kan köra hur som helst med tanke på vad jag jobbar med. Jag anser inte att jag ena dagen t.ex. kan köra på tok för fort och nästa dag med gott samvete kan stå och rapportera andra för samma sak som jag gjorde dagen innan. Så många skulle nog tycka och tycker att jag kan vara tråkig att åka med. Men riktigt kurviga vägar med 70 km/tim där det är så kurvigt att även 70 känns fort passar mig bra
Men att kalla mig ett Vägverkethelgon???
Jag kan bara svara för mig själv men visst tycker jag att det kan vara skitjobbigt och tråkigt att t.ex. vid en hastighetskontroll ta lappen av någon som bara "tryckt till lite under ett par sekunder på ett säkert ställe". Men som sagt det beror på tidpunkt och plats. Men t.ex. en person som "trycker till lite" inne i Stockholm och är uppe 90, 100 eller 110 km/tim har jag inte svårt att ta lappen från då jag tycker att detta är helt vansinnigt Dessa hastigheter hör inte hemma inne i en stad med korsande trafik, cyklister, gående, barn m.m. Det finns inga marginaler inne en stad för misstag.
Men även om en del saker är jobbiga eller tråkiga att göra så ingår det ändå i jobbet. Fast som jag alltid brukar säga, kan ett "korrigerande" samtal ha bättre effekt än en böteslapp så anser jag att samtalet är bättre eftersom det man önskar är ett ändrat beteende i trafiken. Men numera så räknas det vi poliser gör i hur många böter och rapporter vi skriver ut och det kommer troligen även att vägas in i hur stora löneförhöjningar vi skall få.