Solglasögon till hoj

Reen

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Hojen sååld!!:( försöker trösta mig med minimoton. Går sådär:(
Tjo. Såg för ett tag sedan ett märke för solglasögon som var utformade för att vara bekväma att ha under hjälm+att de såg bra ut och inte var särskilt dyra. Kruxet är att jag glömt vad det var för märke... någon som vet vad jag talar om?? Det var inte scott eller oakley eller något sådant. Någon somj vet kanske???
mvh Linus

velodrom tror jag det finns ett par som heter.. Det är hojbrillor..

Emmi skrev:
Mörkt visir är ju en möjlighet?

Jo den enda som jag ser det, har provat x antal solbrillor inkl velodrom och alla suger lika hårt att ha under hjälmen.

Jag kör och har alltid kört med solglasögon under hjälmen. Jag kör med ett par Oakley E-wire (tror dom heter det iaf) och det funkar skitbra för mig.

Jag tycker det är väldigt mycket smidigare att kunna ta av dom och stoppa i innerfickan eller nåt istället för att ha ett extra visir med mig och hålla på och byta. Det har ju hänt mer än en gång att man inte bara tagit den där lilla korta turen som man tänkte från början och därmed kommit hem efter solnedgång.

/Lucky9

Kör inte med solglasögon vad du än gör jag höll på att förlora ena ögat pga solglasögon, krashade och smällen mot skallen gjode att hjälmen trycktes in ena glaset mot mitt öga som tyr var så var det ett par adidas sportbrillor i något kompositmaterial så dom slittrades inte untan jag klarade mig med ett brustet blodkärl i ögat. Använda tonat visir, solgasögon är :kocko

Hightuned skrev:
Kör inte med solglasögon vad du än gör jag höll på att förlora ena ögat pga solglasögon, krashade och smällen mot skallen gjode att hjälmen trycktes in ena glaset mot mitt öga som tyr var så var det ett par adidas sportbrillor i något kompositmaterial så dom slittrades inte untan jag klarade mig med ett brustet blodkärl i ögat. Använda tonat visir, solgasögon är :kocko
Fan det var bra att veta! Fint att det gick bra för dig!

Hightuned skrev:

Något att tänka på kanske för alla där ute som har vanliga glasögon när de kör?!??

Mörkt visir är en möjlighet om man bor tillräckligt långt norrut. Nätterna blir inte så mörka i den norra delen av landet. Sommartid skall tilläggas...

Om man inte råkar bo i norra Sverige under sommaren, och inte planerar att flytta, så kvarstår problemet med ljusa dagar/mörka nätter. Och då har mitt inlägg varit meningslöst. Och om mina inlägg är meningslösa så är även min existens på detta forum meningslöst. Nu blev jag deprimerad...

Hightuned skrev:
Bra att du klarade dig!
Håller med om att tonat visir är riktigt gött men som sagt rent skit om man är ute länge och det blir mörkt. Då är solbrillor som man kan stoppa i fickan mer praktiskt.

Jag har skaffat ett par kanonbra glasögon från bollé. Det en typ av skyddsglasögon som inte splittrar sig om man skulle krascha eller få in ett stenskott / humla eller annat. Mjuka, lätta bågar av plast som passar jättebra under hjälmen.
Dom var inte billiga men ett öga är värt rätt mycket också.

Har dessutom ett par Velodrom med gula kontrastglas. Extremt bra i skymning och gryning. Ibland känns det som om man kör i dagsljus fast det är skumt ute. Man slipper bli trött i skallen av dåligt ljus.

Tänker inte ta ställning för / emot tonat visir / solbrillor. Båda har sina fördelar.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park