Mingves
Old Fart
- Gick med
- 2 Mar 2005
- Hoj
- Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Kortison funkar, jag gick på solning för eksem och då råkade sköterskan glömma ställa en äggklocka som skulle ringa när man ska ta på en huva över huvet. Man får inte sola ansiktet mer än 2minuter. När man börjar sola så öker man från 15sek solning till 30 > 45sek osv
Denna gång var jag uppe i 4minuter....så jag fick dubbla tiden i fejjan
Inte speciellt kul! Väntade mig värsta brännan men dfen blevb inte så hemsk, fick då betnovat som man smeta i ansiktet. Det dämpar brännan och svullnaden. men man skall inte använda det för mycket i ansiktet då man kan få starr....
Edit:
Bästa var sköterskans kommentar, "ojdå ringde inte klockan.....det har hänt förr" Vafan, om det hänt förr ändrar man väl på rutinerna... Jag anmälde henne till patientombudsmannen! Jag e stenhård mot klantigheter!
Denna gång var jag uppe i 4minuter....så jag fick dubbla tiden i fejjan

Edit:
Bästa var sköterskans kommentar, "ojdå ringde inte klockan.....det har hänt förr" Vafan, om det hänt förr ändrar man väl på rutinerna... Jag anmälde henne till patientombudsmannen! Jag e stenhård mot klantigheter!
Last edited: