SOAD - Hypnotize

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kom över albumet för en liten stund sedan. Första intrycket är riktigt bra. Gillade Mezmerize riktigt mycket, misstänker att denna plattan kommer att liras en hel del nu.

Rekommenderas!

hållundan skrev:
Kom över albumet för en liten stund sedan. Första intrycket är riktigt bra. Gillade Mezmerize riktigt mycket, misstänker att denna plattan kommer att liras en hel del nu.

Rekommenderas!

Jag förbokade skivan tillsamans med dvd. Alltså cd+dvd versionen. För system of a down är värda att köpa faktiskt, har köpt deras tidigare skiva, även den som dom uppmanade att man skulle stjäla ;)
Har inte hunnit lyssna så mycket på denna skivan men tror nog inte den är något sämre än någon annan. Bästa skivan enligt mig är IAF mezmerize.

Hypnotize laddade jag ner i tron att de var ett gammalt album, men det är altså ett som inte släppts än? Har inte lyssnat på det än ska göra det nu.

Steal this album var den första skiva jag köpte i skivaffär. :D

Mezmerize är riktigt skön med låtar som old school hollywood.

:yoparty S.O.A.D. :yoparty

Hypnotize går varm nu! Många bra låtar!

Mezmerize har gått jävligt varmt den senaste tiden & har börjat lyssna in mig på Hypnotize & det lovar gött!

Hypnotize äger. Skulle till bussen här om dagen. Samtidigt lyssnade jag, självklart, på Hypnotize. Kom fram till Dreamin och började trumma och ha mig mitt ute på gatan. Kom på mig själv och sköt ner händerna i fickorna lika snabbt som jag fick upp de. :D Med andra ord så är det ruskigt bra! :yoparty

Neh, Hypnotize finns inte ute än här hos oss, tror den är på gång ut snart. Det var väl så att dom gjorde så många låtar efter steal this album att dom inte kunde lägga alla på en skiva utan var tvungen att dela upp det. Antingen är det smart sätt att få in mer pengar eller så vill dom helt enkelt släppa en jäkla massa bra musik, jag tror mer på det senare!
Fan vad jag skulle vilja se dom live alltså ;(. Har ju faktiskt DVD'n på toxicity skivan också. Den musik skivan gick förövrigt väldigt varm i bilen ett tag, men nu är det mezmerize som gäller, voilent ponrography och radio/video är mina favorit låtar =)

Hinkas skrev:
voilent ponrography och radio/video är mina favorit låtar =)

Dom är dom riktigt sköna på mezmerize, resten gillar jag inte riktigt, för lite system of a down över den plattan.

-System of a down - bra.
-Toxicity - bra.
-Steal this album - bra, med små kast av mainstreamrocken.
-Mezmerize - det går utför i min smak
-Hypnotize - dom klättrar tillbaka till gamla stilen och gör ett riktigt skönt album.
Kan inte säga vilket album som är bäst, men alla är bra.

:Bugar för nya plattan nu.

Det är väl antagligen som steal this album med en massa medelmåttiga låtar som inte kom med på nån riktig skiva? Vore dumt om dom skulle släppa två riktiga skivor på ett år.

...mmmm. Intressant. :nicka

Själv tyckte jag Mezmerize va ganska bra, men kanske inte genomgående.

Får väl hoppas den är bättre än Mezmerize iaf. Blev jävligt besviken på den skivan. Förbannat dålig.

Kollade brevlådan nu när jag kom hem från jobbet och tro inte på fan att där låg skivan :tummenupp
Kollade lite fort på dvd'n som följde med, det var hela musik skivan på den & två musikvideos från Mezmerize skiva, bl.a B.Y.O.B. Och det verkar även vara en dokumentär om hur dom spelade inte mezmerize och hypnotize som jag inte hunnit kika på. Kan bara säga :yoparty :yoparty :yoparty

Deztallica skrev:
Dom är dom riktigt sköna på mezmerize, resten gillar jag inte riktigt, för lite system of a down över den plattan.

-System of a down - bra.
-Toxicity - bra.
-Steal this album - bra, med små kast av mainstreamrocken.
-Mezmerize - det går utför i min smak
-Hypnotize - dom klättrar tillbaka till gamla stilen och gör ett riktigt skönt album.
Kan inte säga vilket album som är bäst, men alla är bra.

:Bugar för nya plattan nu.

Får väl bygga min version av din lista

-System of a Down - Sjukt bra!
-Toxicity - Bra
-Steal this album - Boring
-Mezmerize - Jävla popfjolleri :(
-Hypnotize - Ej lyssnat

Modify skrev:
Får väl bygga min version av din lista

-Toxicity - Bra
-Mezmerize - Jävla popfjolleri :(
-Hypnotize - Ej lyssnat

Jag kan väl i stort hålla med din lista där, men vill nog mer ha den såhär:

-Toxicity - Sjukt bra
-Mezmerize - Jäkligt bra
-Hypnotize - Har inte hunnit lyssna in mig riktigt.

Att Mezmerize skulle vara pop håller jag inte med om.
Såg videon för B.Y.O.B igår och jävlar vad mycket fulare dom blivit sedan Toxicity =). Såg ju mer ut som 80-tals rockare ;)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg