So, where do one go from here...?

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
...På mållinjen, också...(forts)

Kawasaki Z650RS

1653636296177.jpeg

I högst grad alive and kicking, förstås...

...Fast det är ändå en annan Kawa-maskin, på samma tema - och som det ryktats om länge - som tilldragit sig mitt största intresse: Z400RS. Men nu som radfyra? (Typ, pocket-rocketen ZX-4R). Förhoppningsvis inte A2-begränsad, i så fall...

1653636386883.jpeg
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Jo, jag kan kommer bestämt förneka att jag någonsin skrivit detta:

Knappt en tvärhand hög, trots 17-tumshjul, Super Soco TC Max, börjar rent av växa (ordvits, typ) i mina ögon. "Honda Grom goes electric?" stönar jag förvirrat. Och: "Vill haaa," som jag sedan förgäves skriker i ekande korridorer då två kraftigt byggda vårdare eskorterar mig tillbaka till min tryggt, ombonade madrasserade cell...

1653938644008.jpeg
1653938665940.jpeg
1653938689269.jpeg
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Och så... alla tänkta målsnörens topp-predator, hjärtekrossaren, och den kanske mest fruktlösa förälskelsen av dem alla:

Royal Enfield Classic 350

1654878133426.jpeg
1654878156493.jpeg


Sällan har väl en MC burit überfula packväskor med större värdighet, heller...

1654878218234.jpeg
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Jag åkte till Vendelsö för att testa Royal Enfields Scram 411 ... Tänka sig vilka vändningar livet kan ta. Trodde aldrig jag skulle äga en sån här hoj. Men den är så vacker, och låter så skönt.

Och det var en av dom två sista i sverige, stod EN mattsvart nere Skåne, och en i Norrtälje, en bit härifrån. Så att ... varför inte? Det är sommar och luvan har redan brunnit, så den kan brinna lite till. Jag har fortfarande inte fattat att jag kör en klassisk modell från 1948. Mamma hade gillat den, synd att hon är död.

IMG_6139.JPG

.. nngh, fel tråd tror jag. Borde ligga i dagens bild.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Men den där är väl ingen scram?
Själv sneglat på dessa, och andra 3-500cc hojar. Tröttnat på sporthojskörning på landsvägen. Daytonan är bara obekväm utanför banan. Vill ha något lätt och smidigt att glida omkring på österlens småvägar med, därför har denna tråden varit intressant att följa.
Lutar dock mest åt svartpilen 401 för min del, men tänkte avvakta och se när Triumph kommer med sin stånka.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Jag åkte till Vendelsö...
View attachment 473445

.. nngh, fel tråd tror jag. Borde ligga i dagens bild.


Way to go, Farbror Tom! På med solositsen nu bara och du kvalar inte bara in som årets fastrunner utan förstaplatsen på Billboardlistan är permanent vikt för dig, allt enligt Matteus 13:12: "Ty den som har, åt honom skall varda givet..."
1656510678314.jpeg
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Men den där är väl ingen scram?
Nej precis, jag vet. Det var grejen, jag var nyfiken på Scrammen men fångades totalt av Classiken.

Way to go, Farbror Tom! På med solositsen nu bara och du kvalar inte bara in som årets fastrunner utan förstaplatsen på Billboardlistan är permanent vikt för dig, allt enligt Matteus 13:12: "Ty den som har, åt honom skall varda givet..."
Tackar DampKid. Men passagerarsätet måste jag ha på om jag ska försöka få Camilla med på en tur och äta glass i sommar. Nu ska jag bara hitta en bra XS hjälm till henne.

.. hon är krånglig, gnäller ofta på mina excesser, och tycker att jag är galen, burdus, elak, och farlig. Att locka henne med en liten hojskjuts till närmsta glasställe är en utmaning. Men jag jobbar på det. Jag har lyckats få henne att provsitta lite igår, samt prova min amerikanska polishjälm, men då fick jag ta i med lite ... 'mjukt våld', så att säga.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top