SO - Vålertävlingen

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tja! Tänkte kanske ta och köra Våler den 21-22 Augusti. Det är SO och jag är serieanmäld så det är bara för mig att betala så är jag med. Men skulle först vilja veta om det är någon annan här som ska dit. Här i Sverige möter man alltid någon annan man känner eller lärt känna genom RR. Så det vore ju kul om man träffar nån av dessa personer på plats i Norge isåfall. Lite roligare än att sitta och ägga i bilen hela kvällen. Iofs nog med öl i hand så går kvällen fort.

Om nån kört Våler tidigare kan ni gärna få berätta lite om banan, lägga upp karta över banan, bilder runtom osv. Vad man kan förvänta sig. Går den att jämnföra med nån svensk bana?

tack

Våler

Swedie skrev:
Tja! Tänkte kanske ta och köra Våler den 21-22 Augusti. Det är SO och jag är serieanmäld så det är bara för mig att betala så är jag med. Men skulle först vilja veta om det är någon annan här som ska dit. Här i Sverige möter man alltid någon annan man känner eller lärt känna genom RR. Så det vore ju kul om man träffar nån av dessa personer på plats i Norge isåfall. Lite roligare än att sitta och ägga i bilen hela kvällen. Iofs nog med öl i hand så går kvällen fort.

Om nån kört Våler tidigare kan ni gärna få berätta lite om banan, lägga upp karta över banan, bilder runtom osv. Vad man kan förvänta sig. Går den att jämnföra med nån svensk bana?

tack

Klart man ska dit! Pratade med Tony (kmf) igår och det var mycket folk anmälda dit. De har en egen hemsida men vet tyvärr inte vad den heter. Nåt med Norsk trafiksenter skulle jag tro. Banan är ganska kul! Lite rakt lite kurvigt en chikan trång depå! Start är på långrakan och mål på kortrakan!!! Lite dumt men men!. Norskarna brukar ha lite fest där! Banjäkeln ligger lite som i en gryta så vädret brukar spela in. Molnen går runt runt så det är ett jäkla bytande av däck!!!
Vet inte hur många i R1000 som ska dit men #94 vet jag!

Ha det!

Långt

Swedie skrev:
Tack för info Mange o Günter!

Hur långt är det till banan egentligen?

Från mig ca 35 mil..(Kumla) Dig! Lite längre!
Kör mot Karlstad sväng av mot Arvika. Vidare mot Kongsvinger och sen mot Elverum. Åk förbi Våler nån km så står det Trafiksenter in i skogen till vänster.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back