SO - Våler

Marcus Ericsson gjorde kaffeved av sin R6 på kvalet. Vurpade i 200km/h i snabbhögern. Han klarade sig bra, men cykeln är "färdig" ser det ut som. Inte mycket som var helt, blir nog inget race för honom imorgon iaf. :(

Så var det visst... Ove Zelin (blade00) sa att Marcus var på väg hem, böjd gaffel var visst bara början...:(
Ove å andra sidan var glad för han hade kört personbästa! Gôtt!

Håll stumt idag nu!:yoparty

Last edited:
Hade Gull problem i 125R eller är Sturla helt enkelt bussnabb på den banan?

Swedie varvad :va

Det ser ut som att det hänt något, kollar man på varvtider så har ju Gull bästa tiden i racet.
Ja, man blir ju lite fundersam med tanke på hur Robban brukar dominera i sin klass. Kommer säkert en rapport från någon inom kort.

Ja, man blir ju lite fundersam med tanke på hur Robban brukar dominera i sin klass. Kommer säkert en rapport från någon inom kort.

Gull ledde efter första varvet men åkte in i depån (vet inte varför)... kom ut sist och gjorde grym uppkörning och slutade på 4:e plats. Sturla och Gull var överlägsna!

Oscar daskade sig i rumpan på mållinjen, han är lite kinky ibland.

3132340 Hade Gull problem i 125R eller är Sturla helt enkelt bussnabb på den banan?

Swedie varvad :va
japp. blev varvad. dom körde äckelfort i toppen, nytt banrekord på 57.8. jag vet att jag kunde kört 1.01-tider men snabbare än det så behövs det en hel bandag där. det blev väldigt lite körning för min del. jag fick vääärldens flygresa ut på långrakan som jag kallar det. kurbsen tog slut med en grop och där träffa mitt bakdäck varpå jag fick en highside som slängde av mig av hojen så jag landa med båda fötterna på höger sida och släpandes som superman och var så ruggigt nära o ramla av i 150+ vid sidan av hojen. skulle gjort ont. till slut släppte jag hojen runt 30-40 km/h för att inte ramla tillsammans med hojen. warmup och race kändes bara som en "come back" och att få in lite varv i kroppen. körde en extremt hög 1:a iaf, på 1.02.001 :lol

japp. blev varvad. dom körde äckelfort i toppen, nytt banrekord på 57.8. jag vet att jag kunde kört 1.01-tider men snabbare än det så behövs det en hel bandag där. det blev väldigt lite körning för min del. jag fick vääärldens flygresa ut på långrakan som jag kallar det. kurbsen tog slut med en grop och där träffa mitt bakdäck varpå jag fick en highside som slängde av mig av hojen så jag landa med båda fötterna på höger sida och släpandes som superman och var så ruggigt nära o ramla av i 150+ vid sidan av hojen. skulle gjort ont. till slut släppte jag hojen runt 30-40 km/h för att inte ramla tillsammans med hojen. warmup och race kändes bara som en "come back" och att få in lite varv i kroppen. körde en extremt hög 1:a iaf, på 1.02.001 :lol

Efter att ha spöat 2/3 av Skåneligan så var den andra höjdpunkten att ge dig smisk med 0,7 sek på en för mig ny bana. :arsele Den tredje höjdpunkten var att se Christoffer Nilsen sladda värre än Elias in i böjarna.

*ignorerar stöddiga skåningen ovan*

någon som vet om de fotografer som var på banan har hemsidor att kika på så man kanske kan åtminstone hitta 1 bild där man kör på banan?

*ignorerar stöddiga skåningen ovan*

någon som vet om de fotografer som var på banan har hemsidor att kika på så man kanske kan åtminstone hitta 1 bild där man kör på banan?

Jag kan bidra med en bild i dålig kvalitet. Tyvärr är det inte från när du kör och inte heller från Våler. Det är när du skruvar efter en marksyning på Knudan…:hihi

Bifogat

• JC.JPG
    JC.JPG
    32.2 KB · Visningar: 71
Några bilder från Våler

1. Skåneligan räknar med marksyning
2. Mossberg var i Norge, men på fel plats
3. Johan och Olof dubbelmackar Jompa
4. Depåns fulaste flankerar depåns vackraste

Bifogat

• kryckor.jpg
    kryckor.jpg
    36.7 KB · Visningar: 56
  • moss.jpg
    moss.jpg
    29.8 KB · Visningar: 59
  • dubbel.jpg
    dubbel.jpg
    79.7 KB · Visningar: 43
  • skåne o ingrid.jpg
    skåne o ingrid.jpg
    28.8 KB · Visningar: 125
5. Axxexs följer teamchefens spår, fast utan golv.
6. Jag testade ett depåliv enligt Mossbergs & Jorpes modell. 20 minuter efter att jag gick i mål så rullade jag ut ur depån. SKÖNT!
7. Macke, som inte har någon bra koll på sin hoj, beundrar min puts.

Bifogat

• axxexs.jpg
    axxexs.jpg
    40 KB · Visningar: 86
  • jorpmoss.jpg
    jorpmoss.jpg
    36.5 KB · Visningar: 67
  • macke.jpg
    macke.jpg
    38 KB · Visningar: 71
Även en 3e plats är kul:tummenupp

Bifogat