SO - Våler

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Vilka svennar härifrån ska till Våler? Hur är banan? Hur dryga är vägarna dit? Brukar Greven vara med på SO utanför Sverige?

Passar på att fråga om hur långt det är från Stockholm till Våler-banan?

I vår klass är det nog bara Skåneligan, Rasmus V Sörensen och kanske Ove Zelin...

Macke ska garanterat dit oxå!

Hur många i Rookie 600 funderar på våler och vad är det för typ av bana?

hmm ja trodde de va längre, enligt google maps så är det 518km bara

http://maps.google.se/maps?daddr=Vå...34693&sspn=0.934991,2.570801&ie=UTF8&z=7&om=1

valer.gif

Last edited:
Strax över 50 mil från Stockholm, skulle tippa 53-54

Efter Arvika börjar det gå upp och ner och ganska smal väg, men klart bredare än kostig.

Banan har ungefär samma toppfart som Sviestad, och både riktigt snabba kurvor och lite tajtare chikaner. Luriga kurvor, mitt i dem inser man att man kört på tok för sakta.

Hur är vägarna om man kommer från söder? Jag förstår att de är riktigt sopiga, men NÄR blir de riktigt sopiga? Behöver man köra kostig i 30 mil? Försökte kolla upp om det kanske tom går någon båt från Hbg, men det ser mörkt ut?!

Hur är vägarna om man kommer från söder? Jag förstår att de är riktigt sopiga, men NÄR blir de riktigt sopiga? Behöver man köra kostig i 30 mil? Försökte kolla upp om det kanske tom går någon båt från Hbg, men det ser mörkt ut?!

Det är nog att rekomendera att köra så länge du kan i Sverige. Det lönar sig tidsmässigt. Norska vägarna tar längre tid. Banan är helt ok och det regnar ofta där.

Tänkte faktiskt testa om det nyskruvade nyckelbenet hålla och inställa mig till start där. Vägarna är inte så katastofala, om man inte har Rejnäs som kartläsare, då får man lägga till 3-4 timmar i planeringen....:D

Jo jag med såklart. Tror nog de flesta svennar ska dit ... inget Pro Superbike eller annat på gång i Sverige.

Nu kan det kvitta hur vägarna är för nu är man anmäld. Helgens mål är att vara före alla svenska deltagare!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman