SO på Falkenberg

Jättetack till ALLA för all hjälp! :Bugar

Igår hade jag gett upp, men när jag såg alla pm imorse så tändes hoppet och jag slängde mig ur sovsäcken och började skruva. Hojen är klar, förutom att något strular med gasen, jag har semestergas :( Jag skruvade oavbrutet tills mitt kval va över, men de hjälpte inte.

Tyvärr har jag inte hunnit svara alla som har hört av sig, och jag sitter med enbart mobil, så jag tackar alla såhär istället! Ett gigantiskt tack till alla som har lånat ut prylar, hjälpt till med skruvandet och kommit med tips och goda råd! Jag kom iofs aldrig start, idag, men att ni ställde upp gjorde mig verkligen glad igen :)
 
Varför bjuder vinnaren aldrig publiken på en segerwheelie?
 
Kraschparty under inledningen av rookie 1000 racet, omstart är utlyst!
 
Några R600-förare hade akrobatiska övningar för sig och kommer inte till start imorrn iaf, jag är en av dom och jag misstänker att #88 inte gör det heller.

Men det är klart, har någon en bromspump och gas + returvajrar till en R6 -06 till låns, hyra eller salu så kan iaf jag köra imorrn.

Bromspump finnes till salu men en bit ner till Falken tyvärr, men behöver du en efter helgen så finns det en om du behöver. //Ove
 
måste passa på och gratulera robert mattson till segern,efter en skitsäsong i rookie 1000 är han nu tillbaka i den snabba 600 klassen.47.4 på kvalet och seger i race.grattis

även grattis till norwald haland som för en ggr skull inte fick med sin vurpa i highsider,de var på mantorp.
sista grattis är till tobias larsson som förra helgen inte skulle köra men nu kom 2a.
 
Oj, många som inte kom till omstart. Varit på Mantorp, så jag har inte kunnat följa webradion, vad hände?

bara lite väl många som ville vara först in mot chikanen så det blev lite grötigt och ett par sammanstötningar, efterföljande varv gick ett par förare av på samma plats dvs chikanen så där stod väl en fyra fem hojar plus att banan behövdes sopas rent från kåpdelar, bromshandtag etc typ, det var bra action där ute idag, publikfriande körning:tummenupp
 
Vissa jobbar hårt för att marknadsföra sporten......
Men fan vad de ska vara svårt och få en resultatlista...
Någon som kan tipsa om en länk?
 
Riktigt bra arrangemang! Tack Luff och Falkenbergs MB.
Idag ska jag fanimig orka hela racet! Mina underarmar ville inte vara med efter 12 varv :(. Ändrat lite placering på bromshandtaget, får se hur det går.
 
Som vanligt ett kanonarrangemang! Tack för det!

Och allt började ju som vanligt, lagom kaosartat!! Ingen fredagsträning såklart, jag KAN ju varvet vid det här laget:)

Så där stod man på lördag morgon, 20 minuter till start, dags att varmköra. Hjälp! Död hoj! Jonte hjälper till att rullstarta, upp på stöden igen, på med värmarna igen. Puh, skönt, på spåret igen.

Med 7 minuter kvar till kval upptäcker jag att sladden till värmarna inte är i!!! DÖDA! Ser med STORA röda siffror att däcken håller 41 resp 42 grader. NEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!

Bestämmer att "Däcken ska ha 68 grader innan jag går ut!" och blir ståender 10 minuter in i kvalet. Biter ihop och går ut. Löder på så gott det går och hinner sex varv innan jag får en situation där tanken möter pungkulorna med grym pondus! AAAAAJJJJJJJJJ! Går i depå. Möter en glad Jonte som säger att "Du ligger nia!!! Och du var femma ett tag. 47,5!" Thoho, nytt pb!!! Avslutar.

Racedags. Tiden räckte till slut till 16 position. Nice, vi var 38 till start! Kommer iväg fint och ligger 12:a ut på första varvet. Tycker jag kör som fan då hojen känns som den går på varvstoppet lite varstans. Men på varv fem tappar den kraft på rakan och går riktigt segt ut ur chikanan. Något har hänt:mad:

Väl tillbaka i depån konsulterar jag kunnigt folk och alla är överens om att "Det är inte ett vevlager. Hittar lite mystiska felkoder och med grym assistans (Tack!!! Johan Tell, Sebastian från GREMO, Igelhammar, Oskar med flera) så håller vi på fram till 21.30 med felsökning. Till ingen nytta.

Det ser inte bra ut....
 
hur går det i dag då??

måste väll gått några kval nu finns det några tider från det?
hittar inte på mylaps länken från igår!!!
 
Hampus Johansson dök precis upp med sitt team. Blir lite tuffare i Superbike i dag.

Vackert väder men lite blåsigt i dag.
 
Som vanligt ett kanonarrangemang! Tack för det!

Och allt började ju som vanligt, lagom kaosartat!! Ingen fredagsträning såklart, jag KAN ju varvet vid det här laget:)

Så där stod man på lördag morgon, 20 minuter till start, dags att varmköra. Hjälp! Död hoj! Jonte hjälper till att rullstarta, upp på stöden igen, på med värmarna igen. Puh, skönt, på spåret igen.

Med 7 minuter kvar till kval upptäcker jag att sladden till värmarna inte är i!!! DÖDA! Ser med STORA röda siffror att däcken håller 41 resp 42 grader. NEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!

Bestämmer att "Däcken ska ha 68 grader innan jag går ut!" och blir ståender 10 minuter in i kvalet. Biter ihop och går ut. Löder på så gott det går och hinner sex varv innan jag får en situation där tanken möter pungkulorna med grym pondus! AAAAAJJJJJJJJJ! Går i depå. Möter en glad Jonte som säger att "Du ligger nia!!! Och du var femma ett tag. 47,5!" Thoho, nytt pb!!! Avslutar.

Racedags. Tiden räckte till slut till 16 position. Nice, vi var 38 till start! Kommer iväg fint och ligger 12:a ut på första varvet. Tycker jag kör som fan då hojen känns som den går på varvstoppet lite varstans. Men på varv fem tappar den kraft på rakan och går riktigt segt ut ur chikanan. Något har hänt:mad:

Väl tillbaka i depån konsulterar jag kunnigt folk och alla är överens om att "Det är inte ett vevlager. Hittar lite mystiska felkoder och med grym assistans (Tack!!! Johan Tell, Sebastian från GREMO, Igelhammar, Oskar med flera) så håller vi på fram till 21.30 med felsökning. Till ingen nytta.

Det ser inte bra ut....

Trist med strul.
Kul med PB
Trist med fel.
Köp en Kawa
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top