SO Alastaro

Kul att Robban fixade en 3:e plats på ny bana med tanke på att han bara har kört i tisdags på Sviestad sen han blev ok i handen :tummenupp
Någon som vet vad som hände i R1000 som de va 2 resultat (rödflagg)?
Och vad hände med Jimmy i SB?

ovanligt att Björk vann..alvarligt det är total utklassning av hela fältet..nä kör STCC björk du hade kunnat slåss 10 top där

Gottis skrev:
2293091 ovanligt att Björk vann..alvarligt det är total utklassning av hela fältet..nä kör STCC björk du hade kunnat slåss 10 top där

Riktig jävla vinnarskalle e vad han har...
Snabb som satan i starten e han ju också..

Jäääsp... Precis hemkommen nu.... *gnuggar ögonen*

R1000 rödflaggades efter 10 varv då det var en krash i "Las Palmas" som Ambulansen var tvungen att åka ut på.
Sedan var det omstart i den ordningen vi låg när racet rödflaggades....
Jag blev bäste svensk iaf (d.v.s före Kenneth... :hihi ), och hamnade på en 12:e plats efter att två st. fått 20s tilläg för tjuvstart...
Låg 12:a när det rödflaggades, och gjorde en bedrövlig start i omstarten...
Körde iaf upp mig från 19:e och räddade några pinnar...

Toppen i R1000 körde 1.22 tider på kvalet.. Heelt sjukt!!! Ända ner till 6:e tror jag körde 1.23 tider... Behöver jag säga att det var bara finnar...

Jimmy crashade i fighten om 1-3:e plats, efter att ha satt nytt banrekord på Alastaro...

Last edited:
Trist att jimmy krasschade! Han var 0.1 sek snabbare än nr 666, som jag antar är finnarnas hetaste just nu eller? Grymt imponerad av hur han kör. Synd det inte är filmat för TV.

Swedie skrev:
2294350 ... Han var 0.1 sek snabbare än nr 666, som jag antar är finnarnas hetaste just nu eller? ...

Marko är Estländare. Har kört Endurance VM för bl.a Phase One Junior team. Han var Nordisk mästare för något åt sen i Supersport och körde i VEIDEC också nån säsong.

Eeeh, nån som vet vad det var för väder på SO't i Alastaro 2005? :va
Satt och jämförde tider...

Macke skrev:
2294784 Eeeh, nån som vet vad det var för väder på SO't i Alastaro 2005? :va
Satt och jämförde tider...

Tja, bra kört igen Macke.
Det var blött på warm-up men torrt på racet.

/Niklas

Skön racehelg.

hemma efter en grymt rolig race-helg, tycker att samtliga Svenskar som var där gjorde storartat ifrån sig, själva hade vi missat att det var Torsdag och Fredagsträning när båten bokades vilket gjorde att Robban fick ta sina träningsvarv på kvalet, en riktigt mysig anläggning med lite knölig asfalt. RG startade 12:a och körde upp sig till 3:a :tummenupp

Tack till alla som var där för en riktigt avkopplande racehelg :)

// Race-hälsningar från Gull Racing

Swedie skrev:
2294350 Trist att jimmy krasschade! Han var 0.1 sek snabbare än nr 666, som jag antar är finnarnas hetaste just nu eller? Grymt imponerad av hur han kör. Synd det inte är filmat för TV.
Estländaren som tog hem det körde på en sukka med originalstudsare bak, samt fram.... sjuukt.
Dock hörde ja att den gick ovanligt snabbt rakt fram också... :tomten

Jimmy fick framhjulssläpp i andra högern efter start/målrakan... :( hade varit cool med en svensk längst upp på pallen på den där j-vla banan..

Macke skrev:
2294345 Jäääsp... Precis hemkommen nu.... *gnuggar ögonen*

R1000 rödflaggades efter 10 varv då det var en krash i "Las Palmas" som Ambulansen var tvungen att åka ut på.
Sedan var det omstart i den ordningen vi låg när racet rödflaggades....
Jag blev bäste svensk iaf (d.v.s före Kenneth... :hihi ), och hamnade på en 12:e plats efter att två st. fått 20s tilläg för tjuvstart...
Låg 12:a när det rödflaggades, och gjorde en bedrövlig start i omstarten...
Körde iaf upp mig från 19:e och räddade några pinnar...

Toppen i R1000 körde 1.22 tider på kvalet.. Heelt sjukt!!! Ända ner till 6:e tror jag körde 1.23 tider... Behöver jag säga att det var bara finnar...

Jimmy crashade i fighten om 1-3:e plats, efter att ha satt nytt banrekord på Alastaro...

Precis som förhandstipsen sade så var Finnarna grymt snabba. Halva vårt R1000 startfält hade lätt platsat i NSB rakt av. Grattis till bästa Svensk Macke och poängen. Bra kört. Själv blev jag näst bästa svensk :) R1000 racet flaggades av på varv 5, sedan kördes racet klart med 7 varv i del 2.

Bilderna hittar ni via den här tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=127411

/ Kenneth

KennethN skrev:
2296906Grattis till bästa Svensk Macke och poängen. Bra kört. / Kenneth

Tack-tack! :Bugar
Synd på vurpan på warmupen Kenneth, annars hade jag fått svårt att ta mig om dig i racet...

KennethN skrev:
2296906....R1000 racet flaggades av på varv 5, sedan kördes racet klart med 7 varv i del 2.
.../ Kenneth

Just det.... så var det... :va
Var ju lite snurrig igår morse... :hihi

Grymmaste uppkörningen måste "Robban" ha stått för i 125 :tummenupp

Verkar som det mesta i gull-tältet kostade 40 Euro på lördag kväll... Kanske skulle lagt ett bud på räsern då... :rofl

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT