SO-Alaastaro

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Liten racerapport från Gururacingteam....

Vi kan ju inleda med att säga att finnarna var överjävliga på den här banan.
Som många andra banor vi kört på i år var också den här en premiärbana för GuruRacingTeam. Det är en ganska svår bana med många lågsamma partier. Det är två eller tre högfartssvängar med riktigt härliga knölar mitt i ”apex”. Vi insåg ganska snabbt att de rätta spåren runt banan var finnarnas spår. Slicka innerkanterna i de långsamma partierna längre än vanligt och sen rätade man upp hojen och slog på fullt. Man fick inte börja drifta ut för tidigt!
På kvalen låg Anders och Simon och jagade varann. Första kvalet gav 11:e och 12:e plats. Anders EN tiondel snabbare än Simon. Riktigt jämnt som vanligt.
Andra kvalet la vi på lite frächare sulor och Simon la sig på en 8:e plats inför finalen och Anders således nerpetad till 12:e.
I toppen var det uteslutande finnar förutom Niklas på 4:e plats som bästa svensk.
Finalen på söndag

Både Simpan och Anders gjorde en bra start och låg 5:a ,6:a in i första böj. Tempot var uppskruvat och framför Simpan slogs finnarna vilt med varann och Niklas låg där mitt i smeten.
Det slutade med att en och en annan finne låg ute i sandfållan. Simpan låg trea och bibehöll sin placering utan problem i mål. Anders låg bakom Simpan nästan hela racet och tampades med en finne. Sista varvet var Anders 4:a men var inte riktigt på hugget i sista böj innan start&mål rakan och han tappade en placering.
Mycket nöjda med 3:a respektive 5:a kunde vi åka hem.
Bästa tid Simpan: 1,24.8
Bästa tid Anders: 1,25.2

Det som nästan var roligast med helgen var att vi svenskar tillsammans satte finnarna på plats i R1000. Det blev en svensk 1:a (Niklas Berggren), svensk 3:a (Simpan) och svensk 5:a (Anders). Det kändes riktigt bra!

Tack å hej från GuruRacing !

// Simon & Anders

Jäklar va vassa ni e på att köra hoj! Grattis!

Ja, det var verkligen kanonbra kört av er!!!! Stort grattis. Måste kännas gött att slå farsan din ;-)

Så fort jag får tid ska jag slänga upp lite bilder, speciellt på Niklas bakcuts ;-) Den retade allt finnarna *he he*

Här kommer ett litet smakprov, resterande bilder kommer när jag anländer hemfrån skogen i slutet på veckan...

Från vänster, bild 1: Superglad Niklas direkt efter målgång. Gött att piska finnarna :tummenupp
bild 2: På prispallen. Igen.... Niklas har vunnit SAMTLIGA R1000 räjs i år. En enloge!!!!!
bild 3: Sara och jag dekaltrimmade Niklas hoj kvällen innan räjs. Utan hans vetskap såklart *he he*. Finnarna var lite lätt irriterade över texten, och det var ju INTE meningen :rolleyes: :D

Bifogat

• de-va-gött_2.jpg
    de-va-gött_2.jpg
    89.3 KB · Visningar: 89
  • gladare-niklas_2.jpg
    gladare-niklas_2.jpg
    56.6 KB · Visningar: 65
  • haista-vittu.jpg
    haista-vittu.jpg
    35.4 KB · Visningar: 90
Åsa #96 skrev:
Här kommer ett litet smakprov, resterande bilder kommer när jag anländer hemfrån skogen i slutet på veckan...

Från vänster, bild 1: Superglad Niklas direkt efter målgång. Gött att piska finnarna :tummenupp
bild 2: På prispallen. Igen.... Niklas har vunnit SAMTLIGA R1000 räjs i år. En enloge!!!!!
bild 3: Sara och jag dekaltrimmade Niklas hoj kvällen innan räjs. Utan hans vetskap såklart *he he*. Finnarna var lite lätt irriterade över texten, och det var ju INTE meningen :rolleyes: :D

Haha!! Fan vad bra, finnarna är inte vana att få pisk på hemmaplan. :yoparty

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back