Snyggt bakdäck!

on steroids :D
 
Ja det lär ju inte bli svårt att hålla balansen i sidled när man bakhjular iaf :tummenupp ;)
 
Jösses.. I fredags låg jag bredvid en chopper med något smalare däck än det där (typ 300 mm eller nåt). När vi körde igenom cirkulationsplatsen vid Sergels Torg låg han snett framför mig. Det var rätt lustigt att se! 15 km/h igenom rondellen och hälarna på hans boots skrapade i backen! Dessutom var han nästan ute på däckskanten, så platt var profilen!

Undanmanöver måste vara skoj med en sån hoj.. :rolleyes:

Men den var grymt frän!
 
Jag förstår inte riktigt vad dom ska ha alla hästar till när såna där saknar alla former av väghållning. Lever dom för rödljusrace? :va Visst, snygga kan dom ju vara, men där stannar det... :rolleyes:
 
Jag förstår inte riktigt vad dom ska ha alla hästar till när såna där saknar alla former av väghållning. Lever dom för rödljusrace? :va Visst, snygga kan dom ju vara, men där stannar det... :rolleyes:

Av samma anledning som man trimmar showbilar/hojar.. för att man kan, och det är grymt! :fakta
 
Jag förstår inte riktigt vad dom ska ha alla hästar till när såna där saknar alla former av väghållning. Lever dom för rödljusrace? :va Visst, snygga kan dom ju vara, men där stannar det... :rolleyes:

"DOM" undrar nog hur du kan sitta o huka i pastelläder på en gammal japs-hoj. Dessutom bli frånkörd vid rödlysen.

När du senast provkörde en extrem långgaffel, hur upplevde du då vaghållningen, och vad kände du saknades? För du antar väl inte bara va? Du har väl provkört så du kan backa upp med dina egna erfarenheter va?
 
"DOM" undrar nog hur du kan sitta o huka i pastelläder på en gammal japs-hoj. Dessutom bli frånkörd vid rödlysen.

När du senast provkörde en extrem långgaffel, hur upplevde du då vaghållningen, och vad kände du saknades? För du antar väl inte bara va? Du har väl provkört så du kan backa upp med dina egna erfarenheter va?
Känner mig tvungen att hoppa in...
Har inte kört "extrem" långgaffel bara 12"-15" förlängt o lagom rake och en sak e 110%-igt säker:
Väghållning finnes icke! Visst de går utmärkt att glida runt och så länge det går lungt till väga så går det att byta kurs.
Att hävda att en långgaffel har väghållning e patetiskt..men, en så'n hoj
kan trots detta fungera alldeles utmärkt för det den är tänkt vilket inte e rask bankörning kanske....

Att glida runt i grönsakerna i maklig takt hukandes över en varvräknare med värkande handleder e inte heller någon höjdare.
Så "to each his own" och krama varann' i trafiken:D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top